Konkurs został rozstrzygnięty podczas Międzynarodowych Targów Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN w Bydgoszczy. Do konkursu stanęło 21 spółek wod-kan.
Wygrały wodociągi skoczowskie, leszczyńskie i krakowskie. Wykazały się one największą konsekwencją, różnorodnością działań i pomysłowością. Dodatkowo „Wodociągi-Kanalizacja” przyznały statuetkę dla przedsiębiorstwa w Częstochowie.
– Wszyscy uczestnicy są wygranymi, bo każda ze spółek prowadzi działania edukacyjne. Edukacja ekologiczna to niezwykle ważny, opiniotwórczy obszar działań. Działania edukacyjne spółek wod-kan, obok kształtowania nawyków proekologicznych, budują znajomość i reputację marki – podsumowała Emilia Seweryn z ZielonaLekcja.pl.
Spółka SKO-EKO ze Skoczowa poza wycieczkami na obiekt oczyszczalni, wykorzystuje nowe technologie – m.in. program do wizualizacji pracy oczyszczalni eFlowNet. Jest też ścieżka „Oczyszczalnia widziana oczyma dziećmi”. Spacer nią uczy, jakie problemy wynikają z niewłaściwego korzystania z kanalizacji. W ramach „Skrzynki dla jerzyka, spółka „zaprosiła” na swoje obiekty jerzyki, by naturalnie walczyć z uciążliwymi komarami.
W Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji (MPWiK) w Lesznie edukacja ekologiczna należy do zadań strategicznych. Uczniowie samodzielnie prowadzą obserwacje osadu czynnego i wyciągają wnioski na warsztatach mikroskopowych m.in. na Oczyszczalni Ścieków w Henrykowie. Nie sposób pominąć także edukacji w terenie w ramach „Nocy w kanałach”.
Krakowskie MPWiK „wypłynęło” z autorskim programem dla dzieci – „Akademią Kropelki”. Spotkania odbywają się w Zakładzie Uzdatniania Wody „Bielany”. Dzieci poznają m.in. zagadnienie obiegu wody w przyrodzie. Dorośli są zachęcani do picia kranówki, która walorami smakowymi nie ustępuje wodzie butelkowanej.
Więcej o konkursie w najnowszym wydaniu „Przeglądy Komunalnego” oraz w mediach organizatorów: portalu ZielonaLekcja.pl i miesięczniku „Wodociągi-Kanalizacja” (prezentacje zgłoszonych działań).
Komentarze (0)