Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Wodne zmagania

Wodne zmagania
11.06.2014, o godz. 8:42
czas czytania: około 2 minut
0

Całokształt działań edukacyjnych realizowanych przez przedsiębiorstwa wod-kan był przedmiotem konkursu „Głośna woda”, który trwał od stycznia do maja. Jak poradziły sobie spółki wod-kan?

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD2 AKADEMIA BDO [16.07-25.08.24]

Konkurs został rozstrzygnięty podczas Międzynarodowych Targów Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN w Bydgoszczy. Do konkursu stanęło 21 spółek wod-kan.

Wygrały wodociągi skoczowskie, leszczyńskie i krakowskie. Wykazały się one największą konsekwencją, różnorodnością działań i pomysłowością. Dodatkowo „Wodociągi-Kanalizacja” przyznały statuetkę dla przedsiębiorstwa w Częstochowie.

– Wszyscy uczestnicy są wygranymi, bo każda ze spółek prowadzi działania edukacyjne. Edukacja ekologiczna to niezwykle ważny, opiniotwórczy obszar działań. Działania edukacyjne spółek wod-kan, obok kształtowania nawyków proekologicznych, budują znajomość i reputację marki  – podsumowała Emilia Seweryn z ZielonaLekcja.pl.

Spółka SKO-EKO ze Skoczowa poza wycieczkami na obiekt oczyszczalni, wykorzystuje nowe technologie – m.in. program do wizualizacji pracy oczyszczalni eFlowNet. Jest też ścieżka „Oczyszczalnia widziana oczyma dziećmi”. Spacer nią uczy, jakie problemy wynikają z niewłaściwego korzystania z kanalizacji.  W ramach „Skrzynki dla jerzyka, spółka „zaprosiła” na swoje obiekty jerzyki, by naturalnie walczyć z uciążliwymi komarami.

W Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji (MPWiK) w Lesznie edukacja ekologiczna należy do zadań strategicznych. Uczniowie samodzielnie prowadzą obserwacje osadu czynnego i wyciągają wnioski na warsztatach mikroskopowych m.in. na Oczyszczalni Ścieków w Henrykowie. Nie sposób pominąć także edukacji w terenie w ramach  „Nocy w kanałach”.

Krakowskie MPWiK „wypłynęło” z autorskim programem dla dzieci  – „Akademią Kropelki”. Spotkania odbywają się w Zakładzie Uzdatniania Wody „Bielany”. Dzieci poznają m.in. zagadnienie obiegu wody w przyrodzie. Dorośli są zachęcani do picia kranówki, która walorami smakowymi nie ustępuje wodzie butelkowanej.

Więcej o konkursie w najnowszym wydaniu „Przeglądy Komunalnego” oraz w mediach organizatorów: portalu ZielonaLekcja.pl i miesięczniku „Wodociągi-Kanalizacja” (prezentacje zgłoszonych działań).


 

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d pszok [25.07-28.08.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024