Oferty na dostarczenie pociągów złożyło trzech producentów: Newag, konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz Stadler – zwycięzca przetargu. – Dzisiejsza umowa jest swego rodzaju przełomem. Wierzę, że ten zakup przełoży się na jeszcze większą satysfakcję tych, dla których to wszystko robimy – naszych podróżnych – podkreślił Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Jak podkreślają przedstawiciele KM, umowa stanowi kolejny impuls rozwojowy dla przewoźnika, który dziś dysponuje 317 składami. Wszystkie nowe pojazdy zakupione w ramach umowy zostaną wyprodukowane przez siedlecki zakład Stadler Polska.
– To zamówienie cieszy nas niezmiernie również dlatego, że dzięki niemu oraz zamówieniu na tramwaje dla Krakowa planujemy utworzyć w naszym zakładzie w Siedlcach nowe miejsca pracy – mówił podczas podpisywania umowy Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.
Pociągi “Flirt” mają osiągać prędkość 160 km/h. Zostaną wyposażone w systemy klimatyzacji i dostępu do internetu, urządzenia informacji, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej czy defibrylatory AED.
Pojazdy zostaną dostarczone w kilku transzach. Około 60 trafi na tory w Warszawie i 39 ościennych gminach, pozostałe będą jeździły wokół Radomia. Pierwsze sześć wyjedzie na tory do końca 2018 r., kolejne 10 – w roku 2019 r. Ostatnie, sukcesywnie, do końca roku 2022.
Koleje Mazowieckie starają się dofinansowanie do tej inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Jego poziom to 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych przeznaczonych na zakup taboru, symulatora jazdy pociągiem, szkolenia pracowników oraz pakiety pozderzeniowo-naprawcze.
Źródła: www.mazowieckie.com.pl, www.mazovia.pl
Komentarze (0)