Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Rynek aut elektrycznych w Polsce przyspiesza

Rynek aut elektrycznych w Polsce przyspiesza
ml
15.02.2018, o godz. 15:53
czas czytania: około 2 minut
0

W 2017 roku Polacy kupili 1068 samochodów elektrycznych. Zdecydowanie częściej wybierane są hybrydy niż klasyczne elektryki.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

W 2017 r. Polacy kupili 1068 samochodów elektrycznych. Z raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że zakupiono 439 auta całkowicie elektryczne oraz 585 hybrydy plug-in.

– Decydując się na alternatywny napęd, klienci, w tym przedsiębiorcy, zdecydowanie najczęściej kupują hybrydę. Za takim wyborem przemawiają przede wszystkim kwestie praktyczne, jak maksymalny zasięg pojazdu czy koszty zakupu – ocenia Radosław Kuczyński, prezes EFL.

Z danych związku wynika, że w 2017 r. Polacy zarejestrowali 486 352 nowe samochody osobowe, o blisko 17 proc. więcej niż w całym 2016 r. Podobnie jak w poprzednich latach, za zdecydowaną większość zakupów odpowiadały firmy (niemal 70 proc.), natomiast niespełna jeden na trzech nabywców to klient indywidualny.

Samochody hybrydowe zostały pominięte w ustawie o elektromobilności

– Jednak ubiegłoroczne statystki pokazują, że Polska nie chce być już w ogonie Europy i coraz więcej klientów wybiera auta elektryczne. Dynamika napawa optymizmem, jednak wolumeny są wciąż bardzo niskie. Podczas gdy w ubiegłym roku Polacy kupili nieco ponad tysiąc aut elektrycznych, w Niemczech ta liczba przekroczyła 50 tys., a w Norwegii aż 60 tys. Wyzwaniem, przed którym stoimy w procesie rozwoju elektromobilności w Polsce, jest stworzenie warunków do zdynamizowania rynku oraz wykreowanie popytu na samochody elektryczne. Argumenty ekologiczne, np. dotyczące poprawy jakości powietrza w miastach, nie są wystarczające. Elektromobilność musi się po prostu przedsiębiorstwu opłacać. Niezbędny jest zatem system zachęt, które spowodują wzrost zainteresowania nabywaniem tego typu aut – zauważa R. Kuczyński.

Więcej na temat elektromobilności w najnowszym wydaniu czasopisma “Energia i Recykling”:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024