PKP Intercity otrzyma pieniądze na realizację części największego programu inwestycji w historii spółki, wartego w sumie około 7 mld zł.
W ramach najbliższych zadań mających kosztować ponad 990 mln zł (dofinansowanie to ponad 402 mln zł), chce między innymi zakupić 20 lokomotyw i wyremontować 183 wagony pasażerskie. Dzięki temu na trasach Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok), Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok), Lublin – Kielce –Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – (Świnoujście) zmodernizowane składy będą mogły rozwijać prędkość ponad 160 km/h.
Spółka zainwestuje też w modernizację sześciu spalinowych lokomotyw, zakupi sześć pojazdów technicznych (szynowo-drogowych) oraz monitoring przemysłowy na stacjach Gdynia Grabówek i Kraków Główny Zachód. Te inwestycje PKP Intercity mają potrwać do roku 2023.
Za ponad 498 mln zł warszawska Szybka Kolej Miejska kupi 21 pociągów oraz wyremontuje zaplecze techniczne w Szczęśliwcach. Ta inwestycja otrzyma dofinansowanie rzędu 202 mln zł i zostanie zrealizowana do roku 2020.
Z kolei Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje budowę 37-kilometrowgo odcinka drogi ekspresowej S17, od węzła Lubelska (czyli miejsca, w którym ma się z nią łączyć południowa obwodnica Warszawy) do Garwolina. Ten fragment ma przebiegać przez gminy Wiązowna, Celestynów, miasto Otwock, Kołbiel, Pilawa i Garwolin. Powstanie na niej sześć węzłów (Góraszka, Wiązowna, Otwock, Ostrów, Kołbiel, Lipówki), wiadukty, kładki dla pieszych, miejsca obsługi podróżnych i przejścia dla zwierząt. Inwestycja, która ma powstać do 2019 r., będzie kosztować 1,25 mld zł. Unijne wsparcie wyniesie ponad 618 mln zł.
Źródło: funduszeeuropejskie.gov.pl
Komentarze (0)