Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Odór z kanalizacji utrudnia życie mieszkańcom warszawskiego Ursynowa

Odór z kanalizacji utrudnia życie mieszkańcom warszawskiego Ursynowa
pw
01.10.2018, o godz. 14:21
czas czytania: około 2 minut
0

Uciążliwy smród, który od dłuższego czasu dokucza mieszkańcom warszawskiego Ursynowa, ma wreszcie przestać utrudniać im życie. Ekipy wodociągów wypłukują osad z kanalizacji i zakładają nowe filtry. To efekt interwencji, którą na prośbę mieszkańców podjął portal haloursynow.pl.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

O odorze, który wydobywa się ze studzienek kanalizacyjnych, portal haloursynow.pl pisał już na początku września.

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie zapewniało wówczas dziennikarzy, że na odcinku od ul. Ghandi do ul. Ciszewskiego oraz w rejonie skrzyżowania z ul. Płaskowickiej zamontowane są specjalne biofiltry i maty zatrzymujące smród. W praktyce niewiele to dawało. Tematem zajęli się także społecznicy, którzy złożyli interpelację w sprawie odoru na ul. Dereniowej.

Problem z kanalizacją

Jak informuje haloursynow.pl, dwa tygodnie temu na ulicy pojawiły się samochody z aparaturą do płukania studzienek. Do kanalizacji wprowadzany jest wąż, który pod wysokim ciśnieniem zasysa śmierdzące osady, które zostają w zbiorniku maszyny, a oczyszczona woda trafia ponownie do rury. Dodatkowo pracownicy MPWiK zamontowali w studniach rewizyjnych 30 biofiltrów i filtrów z wkładem węglowym.

Mieszkańcy czują różnicę, ale nie wierzą, że wypłukanie osadów i nowe filtry pomogą na dłuższą metę. Ich zdaniem problemem jest sama kanalizacja.

Będzie monitoring

MPWiK zaprzecza, że z kanalizacją coś jest nie tak. Przy Dereniowej są dwa kanały: jeden odprowadza deszczówkę, a drugim ścieki płyną kaskadowo i nie powinien się w nim gromadzić śmierdzący gaz.

W rzeczywistości jednak jest inaczej, dlatego wodociągi, po zakończeniu obecnych prac, chcą monitorować skuteczność zastosowanych metod oraz je udoskonalać, m.in. przez uruchomienie stałego punktu płukania sieci kanalizacyjnej czy zastosowania systemu dezodoryzacji.

O występowaniu przykrego zapachu mieszkańcy mogą informować pod bezpłatnym,  całodobowym numerem pogotowia kanalizacyjnego 994. Zgłoszenie można też wysłać za pośrednictwem formularza „Zgłoś awarię” na stronie MPWiK. Zdaniem wodociągowców pomoże to w identyfikacji przyczyn problemu.

Źródło: haloursynow.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024