Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Coca-Cola krytykowana za wysyłanie pustych butelek plastikowych

Coca-Cola krytykowana za wysyłanie pustych butelek plastikowych
jwo
30.04.2019, o godz. 10:23
czas czytania: około 2 minut
1

W ramach akcji promującej ponowne użycie butelek z tworzyw sztucznych polski oddział Coca-Coli wysłał m.in. dziennikarzom puste plastikowe butelki po znanym napoju. Pomysł spotkał się jednak z falą krytyki.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Przesyłkę z plastikową butelką otrzymali polscy dziennikarze, organizacje pozarządowe, partnerzy biznesowi oraz społeczni firmy. W kartonie znajdował się także list promujący akcję “Wszystkie ręce na pokład”, w którym przypominano, że plastikowe butelki trzeba segregować.

Odbiorcy marketingowej przesyłki skrytykowali ten pomysł. Wśród zarzutów pojawiło się przede wszystkim marnotrawstwo i przekaz odwrotny do zamierzonego.

– Jestem niebywale wdzięczny za to, że przysłaliście mi pustą butelkę do wyrzucenia. Zastanawiam się jednak nad odesłaniem jej, żeby ktoś odpowiedzialny za ten pomysł mógł popukać się nią w głowę – skomentował otrzymaną przesyłkę dziennikarz Konrad Bagiński.

– W imię walki z zaśmiecaniem świata plastikiem Coca-Cola Polska przesyła mi butelkę plastikową… I prosi, żebym ją wyrzucił do odpowiedniego pojemnika. Przedziwna akcja – napisał na Twitterze Wojciech Rogacin, redaktor naczelny Polska Press.

Akcję skomentowało także Greenpeace. Organizacja zwraca uwagę, że rozwiązaniem problemu odpadów z tworzyw sztucznych nie jest ich segregowanie, ale ograniczenie ich produkcji i znalezienie alternatywnych rozwiązań.

Coca-Cola odpowiada, że list w butelce był formą zaproszenia na specjalne wydarzenie dla dziennikarzy. – Podczas wydarzenia chcemy rozmawiać o rozwiązaniach i działaniach, które podejmujemy w kontekście ważnych dla nas problemów społecznych, w tym kwestii odpadów w postaci opakowań plastikowych – zapowiada Coca-Cola.

– Wiemy, że jesteśmy częścią problemu zanieczyszczania środowiska plastikiem i podejmujemy szereg działań, które mają ten problem ograniczyć – zapewnia producent napojów.

Według raportu fundacji Ellen MacArthur, która działa na rzecz ograniczenia zanieczyszczenia środowiska naturalnego plastikiem, koncern Coca-Cola produkuje rocznie 3 mln ton plastikowych opakowań. Firma jest właścicielem 500 marek napojów, większość z nich sprzedawana jest w plastikowych butelkach lub puszkach. W 2018 r. Coca-Cola zapowiedziała, że do 2030 r. wszystkie opakowania koncernu będą biodegradowalne.

Tagi:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


KTOŚ

Komentarz #17367 dodany 2019-04-30 15:14:05

Tylko tak naprawdę nikt jeszcze nie pokazał prawdziwych wyliczeń, co bardziej degraduje środowisko, butelka szklana, czy PET biorąc pod uwagę wszystkie aspekty użycia opakowania: - energia potrzebna na wytworzenie, - energia (paliwo) potrzebne na transport - energia i degradacja środowiska związana z myciem i dezynfekcją opakowania, - możliwości i koszt recyklingu, - koszt opakowań zwrotnych. I dopiero gdy weźmie się wszystkie te aspekty, policzy koszty, zatrucie środowiska...można mówić co bardziej szkodzi środowisku!

Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ)
css.php
Copyright © 2024