Dzięki inwestycji szczecińskiego ZUW (koszt inwestycji to 400 tys. zł) do powietrza nie trafi ponad 1,3 tony dwutlenku węgla rocznie. Auta zastąpiły stare auta spalinowe używane do tej pory przez pracowników m.in. do przeprowadzania kontroli.
Z naładowaną baterią pojazd przejedzie 270 km (koszt przejechania 100 km to 7 zł). Zakupione samochody można naładować na terenie Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie.
Inwestycja została dofinanasowana przez WFOŚiGW. Szczeciński fundusz w ramach wsparcia elektromobilności dofinansował zakup niemal 30 pojazdów elektrycznych. Są one wykorzystywane m.in. przez pracowników Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, Straży Miejskiej w Stargardzie, Uzdrowiska Świnoujście czy spółki Goleniowskie Wodociągi i Kanalizacja.
Również pracownicy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemilogicznej dzięki dotacji w ramach rezerwy celowej budżetu państwa przyznanej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie będą jeździć na prąd. Będą się oni poruszać pojazdem zakupionym za 157 700 zł.
Pracownicy Sanepidu będą nim jeździć do kontroli np. punktów gastronomicznych, szkół czy szpitali. Auto może pokonać (jeżdżąc po mieście) 270 km. Z kolei Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Stargardzie zakupiło elektrycznego busa.
Warto przypomnieć, że Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada na urzędy obowiązek wymiany części floty na bezemisyjną.
.mj
Komentarz #41767 dodany 2020-02-13 11:38:21
"Warto przypomnieć, że Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada na urzędy obowiązek wymiany części floty na bezemisyjną." Warto przypomnieć że nie tylko drogie i problematyczne w eksploatacji oraz utylizacji elektryki spełniają wymogi ustawy o elektromobilności. Samochody na CNG oraz biFuel również spełniają wymogi ustawy pozostawiając daleko w tyle elektryki w ujęciu impaktu środowiskowego.