„Yellow box” to wyznaczone na skrzyżowaniu miejsce, na którym kierowcy nie powinni zatrzymywać swoich aut, jeśli – najczęściej przy zmianie świateł – nie mogą ze skrzyżowania zjechać.
Takie rozwiązanie w Szczecinie testowano w 2019 r. Na skrzyżowaniach, na których wprowadzono system yellow box, już po paru dniach zauważono znaczną poprawę przepustowości skrzyżowań.
– Rolą yellow boxów jest przypomnienie kierowcom o braku możliwości postoju w obrębie skrzyżowania i oznaczenie tych miejsc, w których pozostanie może doprowadzić do zablokowania ruchu, z czym na ulicach Szczecina mamy często do czynienia – wyjaśnia Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu w urzędzie miasta.
– Zastosowanie tego rozwiązania okazało się dużym sukcesem, otrzymywaliśmy od kierowców wiele pozytywnych komentarzy, a także próśb i wniosków o kolejne yellow boxy w różnych miejscach.
Po wprowadzeniu yellow boxów i przeprowadzonych badaniach ruchu w Szczecinie powstał raport, z którego wnioski trafiły m.in. do Ministerstwa Infrastruktury. Yellow boxy wrócą do Szczecina. Będą jednak niebieskie.
– Zmiana koloru związana jest z sygnałami jakie docierały z Ministerstwa Infrastruktury do mediów, rezerwującymi kolor żółty wyłącznie dla oznakowania czasowej organizacji ruchu – mówi Paulina Łątka z Centrum Informacji Miasta.
W pierwszej kolejności blue boxy pojawią się na skrzyżowaniach, na których sprawdziły się w 2019 r. (Europejska – Dworska), Matejki – Bazarowa, Wierzbowa – Reczańska, pl. Kościuszki, Małopolska – Matejki oraz dodatkowo Unii Lubelskiej – Orląt Lwowskich.
Jak zapowiada szczeciński ratusz, w przyszłości blue boxy będą się pojawiać na kolejnych, wybranych skrzyżowaniach.
sss
Komentarz #86480 dodany 2020-08-31 09:57:39
Super:)