Facebook zużył na potrzeby swojej działalności w 2020 r. 7,17 TWh energii elektrycznej. Dla porównania, całoroczne zużycie Polski w ubiegłym roku wyniosło 165 TWh. Energia zużyta przez Facebooka w 100 proc. pochodziła ze źródeł odnawialnych. Firma korzysta z prawie 6 GW zakontraktowanych mocy w OZE – to źródła, z których kupuje energię.
Działające źródła wiatrowe i słoneczne, będące własnością Facebooka, osiągnęły moc 2,8 GW. Razem z własnymi projektami OZE, które zostaną ukończone w ciągu trzech lat firma ma w sumie ponad 5,7 GW, które wymagały ok. 7,4 mld dol. inwestycji. Facebook ma np. jedną z największych farm słonecznych w Teksasie – o mocy 300 MW.
Facebook zapewnia w raporcie, że w bilansie energii elektrycznej wzięto pod uwagę np. zużycie energii przez pracowników w czasie pracy zdalnej, z domów. Zużyta przez nich energia została również zakontraktowana w źródłach odnawialnych i policzona zgodnie z metodologią GGP (Greenhouse Gas Protocol).
Na 2021 r. firma zapowiedziała zakontraktowanie energii z kolejnych 900 MW źródeł odnawialnych, w tym np. z pierwszej swojej instalacji, składającej się z fotowoltaiki i magazynu energii. Ma ona moc 180 MW.
Jak przypomniała w raporcie wiceprezes Facebooka Rachel Peterson, we wrześniu 2020 r. firma ogłosiła, że jej strategicznym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2030 r.
Emisja CO2 z działalności operacyjnej wyniosła 38 tys. ton CO2. W stosunku do roku 2017 r. oznacza to redukcję o 94 proc.
Facebook zatrudniał w 2020 r. ponad 58 tys. pracowników w ponad 80 centrach i biurach, rozsianych po całym świecie.
Komentarze (0)