Przez 3 miesiące, obywatele 5 europejskich krajów, w tym Polski, mogą składać podpisy pod manifestem klimatycznym i wyrazić w ten sposób swoje poparcie dla walki ze zmianami klimatu. Podpisy można składać za pośrednictwem strony www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu. Według założeń, im więcej podpisów uda się zebrać, tym większa szansa na przekonanie polityków, by podjęli działania na rzecz walki z klimatem. Za pośrednictwem tej strony można też śledzić aktualną liczbę podpisów.
Vattenfall przygotował wizualizację liczby podpisów: za każdy podpis firma wyprodukuje jedną, pomarańczową figurkę symbolizującą sygnatariusza manifestu. Figurki zostaną przesłane do miejsc, w których zapadają najważniejsze dla klimatu decyzje: Brukseli oraz stolic krajów, w których działa Vattenfall. Przez cały czas trwania Konferencji Klimatycznej w Poznaniu tysiące pomarańczowych figurek stoją przed Starym Browarem. Mają one zachęcić poznaniaków i gości konferencji klimatycznej do podpisania Manifestu Klimatycznego.
Manifest Klimatyczny znajdujący się na stronie www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu, to trzy postulaty, których spełnienie w istotny sposób przyczyni się do walki ze zmianami klimatu.
Manifest Klimatyczny Vattenfall
Globalna cena na emisje CO2
Wprowadzenie zachęt ekonomicznych dla biznesu w postaci określenia globalnej ceny na emisję CO2;
Promowanie takich rozwiązań ekologicznych dla firm, które będą korzystniejsze finansowo niż płacenie więcej za możliwość dodatkowej emisji dwutlenku węgla.
Wsparcie dla nowych technologii przyjaznych klimatowi
Wsparcie zastosowania nowych technologii w ekologii, w celu skrócenia procesu ich wdrażania;
Przyspieszenie procesu wkraczania w nasze codzienne życie energii odnawialnej, ekologicznego transportu oraz czystego sposobu przetwarzania paliw kopalnych.
Wdrożenie przyjaznych klimatowi norm technicznych dla produktów
Upowszechnienie informowania klientów, które produkty są najbardziej przyjazne dla klimatu
Wdrożenie restrykcyjnych norm, wymuszających na producentach wytwarzanie produktów korzystnych dla klimatu
Odpowiednie oznaczanie przyjaznych środowisku produktów, w taki sposób, aby konsumenci mogli świadomie podejmować decyzje podczas zakupów.
Zobacz spot nt. Manifestu Klimatycznego
Komentarze (0)