Do dyspozycji gości Konferencji została także oddana flota ekologicznych pojazdów, które wspomagają komunikację miejską. Są to przede wszystkim: auta o napędzie wodorowym oraz pojazdy z silnikami na gaz ziemny (CNG) – deklaruje Marcin Pleta, Koordynator Działu Logistyki w zespole COP 14.
Na okoliczność konferencji COP 14 pojawiło się ponadto w Poznaniu dwadzieścia jeden luksusowych samochodów marki BMW Hydrogen 7. Auta sprowadzone zostały z Niemiec razem ze specjalną stacją wodorową. Hydrogen 7 to pojazdy, które propagują wodór jako przyszłościowe paliwo, stosowane w środkach transportu indywidualnego. Użyta w nich technologia pozwala na znaczne ograniczenie emisji szkodliwych dla środowiska naturalnego spalin, w tym zwłaszcza CO2. Pracując w trybie wodorowym, BMW serii 7 Hydrogen emituje prawie wyłącznie parę wodną.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, w związku z obchodzonym Rokiem Klimatu i Środowiska oraz Konferencją klimatyczną, postanowiło również popularyzować innowacyjne i ekologiczne rozwiązania w transporcie publicznym. Z tego względu zakupiony został ekologiczny autobus Solaris Urbino 18 Hybrid. Wyposażonym jest on w niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne zasilane z baterii umiejscowionych na dachu pojazdu. Baterie nie wymagają ładowania z zewnątrz, ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu. Poznań jest pierwszym miastem w Polsce, w którym pasażerowie mogą korzystać z hybrydowych Solarisów. Podobne autobusy jeżdżą po ulicach Drezna, Bochum, Lipska Bremy Hanoweru, Monachium i Lenzburgu.
Po Poznaniu podczas COP 14 poruszają się 4 hybrydowe Solarisy w tym jeden poznański i 3 wypożyczone z zaprzyjaźnionych miast – Bochum, Drezna i Hanoweru.
Do floty obsługującej Konferencję należy również 18 Volkswagenów Caddy Maxi Life EcoFuel napędzanych gazem ziemnym (CNG). Samochody te wyposażone są w dwa zbiorniki, w jeden mieści 37 kilogramów gazu, drugi – 13 litrów paliwa (etyliny). Zbiorniki na CNG znajdują się pod podłogą pojazdu, więc nie ograniczają przestrzeni pasażerskiej ani tej przeznaczonej na bagaż. Volkswagen Caddy Maxi Life EcoFuel może zabrać jednorazowo 7 osób i 530 litrów bagażu. Auta te służą do przewozu delegatów podczas COP 14. Volkswagen Caddy Maxi Life EcoFuel, w porównaniu do tożsamego modelu zasilanego benzyną, wytwarza do 25% mniej dwutlenku węgla i oganicza znacząco inne szkodliwe dla środowiska substacje emitowane do atmosfery.
Komentarze (0)