Czysty biznes
Działania firmy na rzecz ochrony środowiska nie powinny być traktowane jedynie jako koszt czy też dodatkowe obciążenia, ale jako normalny element dobrze zarządzanego przedsiębiorstwa - jako dobry interes, czyli czysty biznes.
Program pod nazwą „Czysty Biznes” prowadzony jest w sposób partnerski przez Koncern BP, zrzeszenie firm Groundwork oraz Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Celem nadrzędnym programu jest zwiększanie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, pokazując, iż właściwe podejście do ochrony środowiska w działalności gospodarczej stanowi istotny czynnik rozwoju nie tylko firm, ale również społeczności lokalnych.
Czysty interes
Zadaniem podstawowym jest wskazanie praktycznych korzyści zaangażowania firm w działania zarówno na rzecz rozwoju gospodarczego i aktywizacji społecznej, jak również poprawy stanu środowiska naturalnego. Szczegółowe cele obejmują wspieranie małych i średnich spółek, przy wprowadzaniu proekologicznych rozwiązań wewnątrz firmy. Takich rozwiązań, które przyczynią się do obniżenia kosztów produkcji (np. racjonalna gospodarka odpadami, zmniejszenie zużycia energii), a przez to - do zwiększenia konkurencyjności na rynku.
Ponadto, w ramach programu, wspierane są wszelkie inicjatywy proekologiczne, skierowane na zewnątrz firmy, do najbliższego otoczenia zakładu, do środowiska lokalnego oraz realizowane na najważniejszych rynkach zbytu.
Dzięki Programowi „Czyst...
Program pod nazwą „Czysty Biznes” prowadzony jest w sposób partnerski przez Koncern BP, zrzeszenie firm Groundwork oraz Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Celem nadrzędnym programu jest zwiększanie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, pokazując, iż właściwe podejście do ochrony środowiska w działalności gospodarczej stanowi istotny czynnik rozwoju nie tylko firm, ale również społeczności lokalnych.
Czysty interes
Zadaniem podstawowym jest wskazanie praktycznych korzyści zaangażowania firm w działania zarówno na rzecz rozwoju gospodarczego i aktywizacji społecznej, jak również poprawy stanu środowiska naturalnego. Szczegółowe cele obejmują wspieranie małych i średnich spółek, przy wprowadzaniu proekologicznych rozwiązań wewnątrz firmy. Takich rozwiązań, które przyczynią się do obniżenia kosztów produkcji (np. racjonalna gospodarka odpadami, zmniejszenie zużycia energii), a przez to - do zwiększenia konkurencyjności na rynku.
Ponadto, w ramach programu, wspierane są wszelkie inicjatywy proekologiczne, skierowane na zewnątrz firmy, do najbliższego otoczenia zakładu, do środowiska lokalnego oraz realizowane na najważniejszych rynkach zbytu.
Dzięki Programowi „Czyst...