Water & Wastewater International
Volume 18, Issue 2. April 2003


Mohammed Rial, Stelios Agrotis: „Wyzwania przy wprowadzaniu systemu billingu i usług dla klienta w Egipcie”
(Challenges in implementing billing and customer ser-vices systems in Egypt)

Zintegrowane systemy informacji o wpływach i klientach są z powodzeniem wprowadzane i instalowane w Środkowym Egipcie przez Przedsiębiorstwa Hydro-Comp.
Jako część głównej kampanii ochrony zasobów wodnych, rząd Egiptu, Amerykańska Agencja ds. Rozwoju i rząd Holandii zainicjowali program restrukturyzacji władz wodociągowych i kanalizacyjnych w Fayoum, Beni-Suef i Minia. Nosi on nazwę: Program Wzmocnienia Instytu-cjonalnego Zakładów Użyteczności Publicznej w Środkowym Egipcie. Oczekuje się, że spo-woduje on wzrost zbierania opłat wodociągowych do 100%, a do 50% - kanalizacyjnych kosz-tów eksploatacyjnych i konserwacyjnych. Ma on zredukować liczbę nie płacących za wodę do 30%, a za ścieki - do 80%. Tradycyjna obsługa klienta w Egipcie polega na tym, że poborca wizytuje każdego klienta osobiście.
Zagrożeniem jest to, że pracownicy, przeszkoleni do pracy na komputerze, będą przechodzić do sektora prywatnego, który płaci prawie pięć razy większe wynagrodzenia, niż sektor pu-bliczny.





Daniel Hoffman, Amnon Zfati: „Obniżanie kosztów stacji wodociągowych i elektrowni na Środkowym Wschodzie”
(...