Polskie wodociągi wczoraj i dzisiaj Cz. I
W zarządzaniu wyraża się to wyprzedzaniem i blokowaniem niekorzystnych zjawisk, zanim objawią się ich negatywne skutki, oraz tworzeniem warunków i stymulowaniem zachowań otoczenia w kierunku planowanych i korzystnych tendencji. Oznacza to umiejętność szerszego spojrzenia na zjawiska i trendy w szeroko rozumianym otoczeniu firmy, ale przede wszystkim zmianę sposobu myślenia z kategorii operacyjnych i bieżących na myślenie kategoriami strategicznymi. Jednak podstawą każdych działań jest wiedza i aktualna informacja poparta doświadczeniem oraz znajomością przeszłości. I temu informacyjnemu elementowi sztuki zarządzania, obejmującemu okres pomiędzy Kongresami Wodociągowców Polskich, poświęcony jest niniejszy artykuł.
II Kongres Wodociągowców
Na II Kongresie Wodociągowców Polskich (24-25 września 2002 r.) dyskutowano na temat najważniejszych problemów branży wodociągowej w naszym kraju. W świetle zbliżającej się akcesji Polski do Unii Europejskiej istotne znaczenie miały pytania „W jakim kierunku zmierzać? Kt...