W stronę lepszych usług. “Samorządowy Lider Zarządzania 2014”
Już po raz drugi Związek Miast Polskich zaprasza do udziału w konkursie ?Samorządowy Lider Zarządzania? wszystkie jednostki samorządu lokalnego oraz ich jednostki organizacyjne i podmioty zależne, dostarczające usługi publiczne. Zgłoszenia będą przyjmowane do końca lutego br.
Konkurs ?Samorządowy Lider Zarządzania 2014 ? Samorząd jako pracodawca. Przez dialog społeczny do poprawy jakości usług dla mieszkańców? ma przyczynić się do rozwoju dialogu społecznego w instytucjach sektora samorządowego na poziomie lokalnym. Dialog ten ma być wspierany działaniami na rzecz rozwoju kultury organizacyjnej promującej zaangażowanie pracowników oraz takie cechy jak współodpowiedzialność i efektywność.
Dialog pomiędzy pracodawcami i pracownikami
Jakość usług publicznych zależy w dużej mierze od kultury organizacyjnej panującej w jednostce samorządowej, szczególnie w zakresie systemów zarządzania zasobami ludzkimi i kształtowania stosunków pracowniczych. Składają się na nią finansowe i pozafinansowe systemy motywowania (w tym gwarancje stabilności zatrudnienia) oraz systemy szkoleń i rozwoju zawodowego. Najistotniejsze są jednak działania na rzecz tworzenia przyjaznego miejsca pracy, czyli takiego, w którym każdy pracownik ? bez względu na stanowisko i pozycję zawodową ? rozumie misję służby publicznej i stara się ją jak najlepiej realizować. Tylko w takich warunkach miesz...