Niełatwo jest dotrzeć do mieszkańców z informacją o funkcjonowaniu i właściwej eksploatacji sieci wodociągowo-kanalizacyjnej. Akcje muszą być konkretne ? bez ?lania wody?. Jak z tym wyzwaniem poradziły sobie spółki wod-kan?

Całokształt działań edukacyjnych realizowanych przez przedsiębiorstwa wod-kan był przedmiotem konkursu ?Głośna woda?, zorganizowanego przez portal ZielonaLekcja.pl i redakcję miesięcznika ?Wodociągi-Kanalizacja?. Konkurs realizowany był od stycznia do maja  br.

Zmagania zostały rozstrzygnięte podczas Międzynarodowych Targów Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN w Bydgoszczy. W konkursie wzięło udział 21 spółek wod-kan, a z nagrodami finansowymi wrócili przedstawiciele skoczowskich, leszczyńskich i krakowskich wodociągów. Te spółki wykazały się największą różnorodnością prowadzonych działań, pomysłowością i konsekwencją w ich realizowaniu. Dodatkowo redakcja czasopisma ?Wodociągi-Kanalizacja? przyznała statuetkę dla przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego.

Skoczowska spółka SKO-EKO wykorzystuje nowe technologie ? m.in. program do wizualizacji pracy oczyszczalni eFlowNet. Organizuje też wycieczki połączone ze zwiedzaniem położonej na obszarze Natura 2000 oczyszczalni. Z kolei z myślą o najmłodszych skoczowianach na terenie oczyszczalni należącej do spółki SKO-EKO powstała ścieżka edukacyjna pn. ?Oczyszczalnia widziana oczyma dziećmi?. Dwugodzinny spacer uświa...