Recykling ZSEE w sprawozdaniach
W związku w wejściem w życie 23 stycznia 2013 r. Ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach i zgodnie z art. 214 pkt 4 oraz art. 220 pkt. 3 i 5 tej ustawy, przepisy o rejestrach prowadzonych przez GIOŚ zostały uchylone.
Natomiast wg art. 235 ust. 3, do czasu utworzenia rejestru prowadzonego przez marszałków województw do rejestru prowadzonego przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska (GIOŚ) stosuje się przepisy dotychczasowe, wynikające z Ustawy z 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym sprzed nowelizacji dokonanej Ustawą z 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
Jednocześnie należy wskazać, że zgodnie z art. 237, za lata 2012-2014 przedsiębiorcy wpisani do rejestru przedsiębiorców i organizacji odzysku sprzętu elektrycznego oraz elektronicznego obowiązani są składać do GIOŚ-u sprawozdania, stosując dotychczasowe przepisy, wynikające z Ustawy z 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, czyli na wzorach oraz w terminach obowiązujących przed wejściem w życie wspomnianej ustawy o odpadach.
Obowiązkowa sprawozdawczość
Prowadzący działalność w zakresie wprowadzania sprzętu sporządza dwa rodzaje sprawozdań ? półroczne oraz roczne. Pierwsze zawiera informacje o ilości i masie wprowadzonego sprzętu oraz o masie zużytego sprzętu zebranego, poddanego przetwarzaniu, odzyskowi, w tym recyklingowi oraz unieszkodliwianiu. W drugim znajdują się dane o osiągniętych pozioma...