Za nami dwa rekordowo upalne miesiące. Maj i czerwiec 2018 r. przeszły już do historii jako jedne z najbardziej suchych okresów w ostatnich latach. Firmy wodociągowe apelowały o racjonalne korzystanie z wody, notując jej rekordowe zużycie.

Jednocześnie nie oszczędzały nas gwałtowne ulewy. W Łodzi jedna z nich spowodowała wielomilionowe straty. Czy jesteśmy przygotowani do tak ekstremalnych zjawisk pogodowych, które ? jakże często ? pociągają za sobą awarie i konieczność podjęcia szybkich działań? Czy powinniśmy być gotowi na sytuacje kryzysowe i posługiwać się wypraktykowanymi procedurami? To jeden z tematów, jakie podejmujemy w tym numerze. Jednocześnie zastanawiamy się, na ile spójny i tworzony na co dzień dobry wizerunek przedsiębiorstwa pomaga mu w chwilach wyzwań. 
Wakacyjny numer poświęcamy też jednemu z ważniejszych w ostatnich miesiącach tematowi. Rzec można, że aż dziwne, iż dopiero teraz przebił się do świadomości społecznej! Plastik, bo o nim mowa, znaleźć można wszędzie. I nie jest to problem jedynie siostrzanej, odpadowej, branży komunalnej. Plastik zanieczyszcza wody i tym samym stanowi ogromne wyzwanie także dla nas. Dziś podejmuje się już wiele działań na szczeblu europejskim, m.in. dotyczących redukcji jednorazówek, jednak póki nie staną się one powszechne, póty góra śmieci w oceanach będzie rosła, a technologii radzącej sobie z tym odpadem w sposób skuteczny, na razie brak. 
Przed nami to, czego chyba wszyscy się spodz...