Planowana inwestycja położona jest w czterech dzielnicach: Krowodrza, Bronowice, Zwierzyniec, Dębniki. Celem konsultacji jest zaprezentowanie wariantów projektowanych tras: Zwierzynieckiej, Pychowickiej oraz zebranie opinii mieszkańców co do wyboru jednego z wariantów tras, a także uwag do preferowanego wariantu, propozycji rozwiązań dodatkowych oraz innych oczekiwań w stosunku do planowanej inwestycji.
Dyskusje o Trasie Łagiewnickiej
– Bardzo dużą wagę przywiązujemy do tych konsultacji, dlatego, że budowa Trasy Łagiewnickiej wywołała szereg dyskusji i w związku z tym chcielibyśmy wykorzystać wszystkie te spostrzeżenia przy realizacji dalszego ciągu – wyjaśnia Andrzej Kulig, zastępca prezydenta miasta Krakowa ds. polityki społecznej i komunalnej. – Musimy sobie odpowiedzieć, jak trasy Pychowicka i Zwierzyniecka mają wyglądać, i jaki mają mieć charakter. Pierwsze, wstępne koncepcje tych tras powstały kilkadziesiąt lat temu, rzeczywistość się trochę zmieniła.
Niedobór mostowych przepraw
Wiceprezydent Kulig nadmienił także o tym, że w Krakowie brakuje przepraw mostowych przez Wisłę, łączących północ z południem miasta.
– Najbliższymi łącznikami są obecnie most Dębnicki i Grunwaldzki, a dla tramwajów tylko ten drugi – wyjaśnia wiceprezydent Andrzej Kulig. – Musimy skrócić tę ścieżkę, bo nie może być tak, że ludzie mieszkający na Azorach zmuszeni są przejeżdżać przez centralne dzielnice Krakowa po to, by dojechać na przykład na Ruczaj.
Zastępca prezydenta Krakowa podziela też niepokój ludzi, odnośnie terenów cennych przyrodniczo i zachęca wszystkich krakowian do włączenia się w konsultacje.
Komentarze (0)