Reklama

AD1A KEMIPOL [13.12-21.12.24]

Coraz bliżej dokończenia autostrady Bydgoszcz - Toruń

Coraz bliżej dokończenia autostrady Bydgoszcz - Toruń
Bartłomiej Leśniewski
23.04.2024, o godz. 8:59
czas czytania: około 2 minut
0

Polskę autostradą można przejechać już wzdłuż i wszerz. Dwa rywalizujące z sobą od stuleci miasta, Toruń i Bydgoszcz, mimo, że oddalone ledwo o 50 km autostradowego połączenia nadal nie mają. I to ma się zmienić.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

„Do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego trafił wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla 12-kilometrowej drogi ekspresowej S10 na odcinku Toruń Zachód – Toruń Południe. Uzyskanie tej decyzji umożliwi rozpoczęcie budowy” – czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Konsorcjum

Wykonawcą projektu i budowy jest konsorcjum Rubau Polska (lider) i Poltores (partner), a wartość kontraktu to niemal 340 mln zł. Nowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach i pasem awaryjnym będzie miała 11,8 km długości. Zgodnie z podpisaną umową, wszystkie prace powinny zostać ukończone do końca I kwartału 2027 r.

Wykonawca zgodnie z umową opracował dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID. Wydana przez wojewodę decyzja określi granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne w tej sprawie będzie prowadził Wojewoda Kujawsko-Pomorski.

Zakres prac

Droga realizowana jest w systemie „Projektuj i Buduj” w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. i stanowi czwarty odcinek drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz – Toruń. Trasa obejmuje jedenaście obiektów inżynierskich i dwa nowe węzły: Toruń Podgórz i Toruń Czerniewice. Droga skróci dojazd do autostrady A1 dla kierowców jadących z Bydgoszczy, a także ułatwi dostęp do A1 kierowcom z Torunia.

„Odcinek S10, stanowiący południową obwodnicę Torunia, powstał niemal dwie dekady temu w standardzie jednojezdniowej drogi ekspresowej z pasem rezerwy, która właśnie teraz zostanie wykorzystana do budowy pełnego przekroju 2×2” – komunikuje GDDKiA.

Krótko mówiąc: nie trzeba projektować drogi od nowa, trzeba jednak dobudować do niej drugi pas jezdny, wiadukty i inne obiekty infrastruktury towarzyszącej.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024