Aquanet, spółka dbająca o jakość gospodarki wodnej i infrastruktury wodociągowej w Poznaniu i części powiatu poznańskiego, wystosowała list do swoich klientów w związku z ogłoszoną w Polsce epidemią koronawirusa.

Firma zwraca uwagę na szczególne przestrzeganie higieny wśród swoich pracowników, których praca w terenie czasami wymaga osobistego spotkania z klientem. Przedsiębiorstwo w marcu musiało zostać objęte kwarantanną – w firmie pracował mąż i ojciec kobiet zarażonych koronawirusem.

Wśród terenowych prac realizowanych przez spółkę są m.in.: interwencje naprawcze awarii infrastruktury wodociągowej, czy prace konserwacyjne urządzeń. Aquanet zwraca się z prośbą do swoich klientów o wyrozumiałość w zakresie zgłaszanych spraw i terminu realizacji zleceń.

Spółka prosi, aby prac interwencyjnych realizowanych w mieście nie traktować jako okazji do pogawędek z pracownikami. Jak powszechnie wiadomo, wymagania zdrowotne, narzucone przez Ministerstwo Zdrowia w związku z epidemią koronowirusa Sars-CoV-2, wskazują wyraźnie na wymóg przestrzegania 2 metrów odległości pomiędzy ludźmi.

Spółce wodociągowej zależy szczególnie na dbaniu o bezpieczeństwo zdrowotne swoich pracowników, którzy są wzywani do prac naprawczych ponad 100 razy w tygodniu. Ich zdrowie jest niezbędne, aby mogli zapewnić prawidłowe funkcjonowanie gospodarki wodnej w mieście. W związku z tym firma ogranicza wykonywanie zleceń tylko do koniecznych dla utrzymania dostaw wody dla mieszkańców poznania i powiatu poznańskiego.

Koronawirus. Aquanet gotowy na skoszarowanie pracowników [WIDEO]

Są osoby, które czas pandemii wykorzystują do prac remontowych czy ogrodowych i zwracają się do wodociągów o wymianę wodomierza lub regulację ciśnienia wody w ogrodzie. Aquanet informuje, że takie zlecenia będą przesuwane na czas gdy odwołany zostanie w Polsce stan zagrożenia epidemicznego.

Jednocześnie spółka prosi właścicieli posesji o rozwagę przy wykonywaniu prac remontowych, aby nie przyczynili się do nieumyślnego uszkodzenia urządzeń wodociągowych, co pozbawić może dostępu do wody pozostałych mieszkańców i będzie wymagać wezwania służb wodociągowych.

Zlecenia klientów wymagające dotrzymania formalności dokumentacyjnej pozostają w mocy. – (wyjątkowa sytuacja związana z pandemią koronawirusa -red.) nie znaczy, że teraz wykonamy to bez tych dokumentów od ręki na telefon – zaznacza Aquanet.

Aquanet zwraca się do swoich klientów z prośbą o poczucie solidarności i odpowiedzialności za wspólne dobro, jakimi są zasoby wodne oraz zdrowie i życie mieszkańców.

Czytaj więcej

Skomentuj