Autobusy elektryczne w Bolesławcu, Głogowie i Legnicy

Autobusy elektryczne w Bolesławcu, Głogowie i Legnicy
Cza
11.11.2022, o godz. 11:05
czas czytania: około 3 minut
0

Trzy miasta: Głogów, Bolesławiec i Legnica otrzymają łącznie ponad 20 mln złotych na zakup zeroemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej o napędzie elektrycznym oraz budowę stacji ładowania. Wsparcie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uwzględnia zarówno dotacje jak i pożyczki.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

– Przy wdrażaniu projektów dotyczących transportu publicznego bardzo ważne są działania na poziomie lokalnym, potrzebna jest infrastruktura, rozwój transportu publicznego oraz sposobów magazynowania energii. To działania służące poprawie jakości życia naszych obywateli, a samorządy są w tym procesie stroną i partnerem – mówi Artur Michalski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zielony transport dla Głogowa

W ramach przedsięwzięcia „Zielony Transport Publiczny w Gminie Miejskiej Głogów – I etap” Głogów planuje zakup pięciu zeroemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej o napędzie elektrycznym zasilanych z własnych magazynów energii z łączną minimalną mocą silników 160 kW. Każdy magazyn energii ma pozwolić na wykonanie trasy o długości minimum 150 km. Autobusy będą również wyposażone w elektroniczny system informacji pasażerskiej (elektroniczne tablice kierunkowe, system zapowiadania przystanków, kasowniki, system biletu elektronicznego), system automatycznego gaszenia pożaru w komorze agregatu grzewczego i automatycznej detekcji pożaru wybranych elementów autobusu, cyfrowy monitoring wizyjny i klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej. Zakupione pojazdy będą niskopodłogowe, w pełni dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych i z ograniczeniami ruchowymi.

Wyposażenie pojazdów zawiera dodatkowe udogodnienia dla rowerzystów m.in. mocowanie dla roweru wewnątrz autobusu. Całkowita kwota dofinansowania z NFOŚiGW to dotacja w wysokości: 8 706 250 złotych. Zamierzony efekt ekologiczny uwzględnia: zmniejszenie emisji CO2: 159,83572 Mg/rok, ograniczenie emisji tlenków azotu: 0,83731 Mg/rok i ograniczenie emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10): 0,01502 Mg/rok.

Na prąd w Bolesławcu

Bolesławiec w związku z realizacją przedsięwzięcia: „Zeroemisyjna komunikacja publiczna w Gminie Miejskiej Bolesławiec” planuje zakup jednego autobusu o napędzie elektrycznym, przeznaczonego do transportu publicznego. Autobus będzie niskopodłogowy i przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, a także napędzany silnikiem elektrycznym o mocy co najmniej 160 KW. Gmina otrzymała z Funduszu dofinansowanie w postaci dotacji na kwotę: 1 770 000 zł oraz pożyczkę w wysokości: 100 000 zł. Planowany efekt ekologiczny to: zmniejszenie emisji CO2: 24,63568 Mg/rok, ograniczenie emisji tlenków azotu: 0,02985 Mg/rok oraz ograniczenie emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10): 0,00012 Mg/rok.

Autobusy elektryczne i stacja ładowania

Z kolei Legnica przy okazji projektu „Zakup autobusów z elektrycznym napędem wraz z budową stacji ładowania” zakupi m.in. sześć nowych zeroemisyjnych autobusów elektrycznych i przeprowadzi szkolenia dla kierowców i pracowników zaplecza technicznego w zakresie obsługi przedmiotowego taboru, kupi również trzy mobilne ładowarki dwustanowiskowe wolnego ładowania, które docelowo będą zlokalizowane na terenie zajezdni autobusowej, zbuduje także stacjonarną stację szybkiego ładowania (pantograf) wraz z budową masztu – 1 punkt ładowania. Wsparcie z Narodowego Funduszu stanowi dotacja w kwocie: 9 513 750 zł. Efekt ekologiczny to: zmniejszenie emisji CO2: 237,16571 Mg/rok, emisji tlenków azotu: 2,45752 Mg/rok, a także ograniczenie emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10): 0,05053 Mg/rok.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024