Autostrady A2 i A4 będą mieć dodatkowe pasy

Autostrady A2 i A4 będą mieć dodatkowe pasy
08.01.2019, o godz. 12:27
czas czytania: około 2 minut
0

Dwie polskie autostrady będą miały dodatkowe pasy ruchu. A2 na odcinku między Łodzią a Warszawą zostanie poszerzona w obu kierunkach. Rozbudowana zostanie także autostrada A4 między Krzyżową a Wrocławiem. Szacunkowy koszt inwestycji to 4,6 mld zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Oddziały GDDKiA w Łodzi (odpowiadający za odcinek 46,2 km) i Warszawie (43 km) ogłosiły już przetargi na opracowanie dokumentacji technicznej dla poszerzenia autostrady A2 na odcinku od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim.

Ma ona objąć dobudowanie dodatkowych pasów po wewnętrznych stronach drogi. Zostanie do tego wykorzystana rezerwa znajdująca się w pasie rozdzielającym oba kierunki drogi, dlatego nie jest konieczne przebudowywanie wiaduktów.

Nowe pasy za pięć-sześć lat

Budowa trzeciego pasa na autostradzie A2 ma według szacunków kosztować 600 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego.

Otwarcie ofert nastąpi 29 stycznia w Łodzi i 1 lutego w Warszawie. W 2017 r. natężenie ruchu a autostradzie A2 między Wiskitkami a Grodziskiem Mazowieckim wyniosło 58 tys. pojazdów na dobę. Ma jeszcze wzrosnąć po wybudowaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Na odcinku Konotopa Pruszków autostrada A2 ma mieć w sumie cztery pasy ruchu. Dodatkowe pasy mają być gotowe w latach 2024-2025.

Najstarsza autostrada w Polsce

Do trzech pasów – na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej – zostanie także poszerzona autostrada A4. 17 grudnia GDDKiA ogłosiła przetarg mający wyłonić wykonawcę studium korytarzowego do jej rozbudowy lub przebudowy. Oferty będą wpływać do 22 stycznia. Umowy z wykonawcą, który będzie miał 270 dni na przygotowanie studium, mają zostać podpisane w kwietniu.

Dla tej inwestycji przewidziane są trzy warianty: rozbudowa drogi w obecnym śladzie z przebudową węzłów, budowa drogi biegnącej nowym śladem oraz wariant pośredni z jedną jezdnią biegnącą nowym korytarzem.

Według szacunków GDDKiA prace budowlane na tym 110-kilometrowym, najstarszym w Polsce odcinku autostrady, miałby kosztować 4 mld zł.

Źródło: GDDKiA, www.rp.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024