Oddziały GDDKiA w Łodzi (odpowiadający za odcinek 46,2 km) i Warszawie (43 km) ogłosiły już przetargi na opracowanie dokumentacji technicznej dla poszerzenia autostrady A2 na odcinku od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim.
Ma ona objąć dobudowanie dodatkowych pasów po wewnętrznych stronach drogi. Zostanie do tego wykorzystana rezerwa znajdująca się w pasie rozdzielającym oba kierunki drogi, dlatego nie jest konieczne przebudowywanie wiaduktów.
Nowe pasy za pięć-sześć lat
Budowa trzeciego pasa na autostradzie A2 ma według szacunków kosztować 600 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego.
Otwarcie ofert nastąpi 29 stycznia w Łodzi i 1 lutego w Warszawie. W 2017 r. natężenie ruchu a autostradzie A2 między Wiskitkami a Grodziskiem Mazowieckim wyniosło 58 tys. pojazdów na dobę. Ma jeszcze wzrosnąć po wybudowaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Na odcinku Konotopa Pruszków autostrada A2 ma mieć w sumie cztery pasy ruchu. Dodatkowe pasy mają być gotowe w latach 2024-2025.
Najstarsza autostrada w Polsce
Do trzech pasów – na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej – zostanie także poszerzona autostrada A4. 17 grudnia GDDKiA ogłosiła przetarg mający wyłonić wykonawcę studium korytarzowego do jej rozbudowy lub przebudowy. Oferty będą wpływać do 22 stycznia. Umowy z wykonawcą, który będzie miał 270 dni na przygotowanie studium, mają zostać podpisane w kwietniu.
Dla tej inwestycji przewidziane są trzy warianty: rozbudowa drogi w obecnym śladzie z przebudową węzłów, budowa drogi biegnącej nowym śladem oraz wariant pośredni z jedną jezdnią biegnącą nowym korytarzem.
Według szacunków GDDKiA prace budowlane na tym 110-kilometrowym, najstarszym w Polsce odcinku autostrady, miałby kosztować 4 mld zł.
Komentarze (0)