Spodziewany termin uzyskania DŚU to pierwszy kwartał 2022 r. Dalszy etap prac przygotowawczych to opracowanie koncepcji programowej, która uszczegółowi rozwiązania projektowe dla zatwierdzonego w DŚU wariantu przebiegu S11.
„Jest to ostatni etap prac studialnych, po zakończeniu którego można będzie rozpocząć etap opracowania projektu budowlanego. Później pozostanie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz realizacja drogi w terenie” – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Postępowanie przetargowe na realizację zadania w systemie Projektuj i buduj GDDKiA planuje ogłosić w drugim kwartale 2023 r. Roboty realizowane będą w latach 2025-2027.
Budowa drogi ekspresowej S11 Szczecinek – Piła została ujęta w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Projektowana S11 stanowi fragment trasy łączącej Kołobrzeg z Poznaniem, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego, w tym o znaczeniu obronnym. Zapewnia bowiem dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku.
Komentarze (0)