Według projektu w okolicy lotniska ma powstać też węzeł kolejowy wykraczający poza funkcję stacji kolei lotniskowej, dodatkowe ponad 900 km linii kolejowych w Polsce, od 65 do blisko 250 km dróg w całym kraju.
Budowa CPK ma umożliwić rozwój PLL LOT oraz „Airport City” (z hotelami, terenami wystawowymi, kongresowymi, siedzibami firm) przeorganizować ruch lotniczy w aglomeracji warszawskiej i ułatwić integrację aglomeracji warszawskiej i łódzkiej. Plany zakładają też budowę miasta dla pracowników obsługi CPK.
Projekt od początku budzi spore wątpliwości nie tylko ze względu na koszty, ale też rozmach planowanego przedsięwzięcia. Z tym pierwszym rząd zamierza uporać się dzięki unijnemu wsparciu. Na budowę lotniska pieniędzy nie otrzyma, ponieważ unijne przepisy nie pozwalają na ich dofinansowywanie.
Jerzy Kwieciński, minister inwestycji i rozwoju stwierdził za to, że rząd zamierza powalczyć o pieniądze na budowę dróg i infrastruktury kolejowej. Część środków mają przekazać też inwestorzy komercyjni.
CPK ma powstać do roku 2027.
Źródło: innpoland.pl
stefan
Komentarz #11216 dodany 2018-05-08 14:59:19
Sprawa CPK w przyszłości będzie niczym innym jak "lepszą" wersją systemu "Amber Gold"... może tak ogarnąć się zawczasu?