Centrum przesiadkowe za 400 mln zł. Miasto ogłosiło konkurs na projekt

Centrum przesiadkowe za 400 mln zł. Miasto ogłosiło konkurs na projekt
PAP
21.12.2020, o godz. 10:05
czas czytania: około 2 minut
0

Bielsko-Biała planuje wybudować centrum przesiadkowe w mieście. Koszt inwestycji szacowany jest na 400 mln zł. Magistrat i bielski oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich rozpisali konkurs urbanistyczno-architektoniczny.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

„Celem konkursu jest wybranie najlepszej w sensie funkcjonalno-użytkowym i kompozycyjnym koncepcji urbanistyczno-architektonicznej – uwzględniającej kontekst materialny, estetyczny, kulturowy oraz społeczny istniejącego zagospodarowania obszaru i jego otoczenia. Rozwiązania konkursowe mają pomóc w planowaniu i wyznaczaniu kierunków rozwoju przestrzennego miasta” – podała Emilia Klejmont z wydziału prasowego urzędu miejskiego w Bielsku-Białej.

Termin nadsyłania prac upływa z końcem marca przyszłego roku. Ogłoszenie wyników i prezentację projektów na wystawie zaplanowano na maj i czerwiec. Pula nagród wynosi 120 tys. zł.

Klejmont poinformowała w komunikacie, że centrum przesiadkowe ma powstać w okolicach bielskich dworców – kolejowego i autobusowego. “Plany zakładają usprawnienie połączeń z drogami S1 i S52. Lokalny transport samochodowy ułatwić ma dodatkowo nowy łącznik w postaci planowanej ulicy Nowopiekarskiej. Rozwiązanie to będzie pełniło funkcję północnej śródmiejskiej obwodnicy. Powstanie nowe połączenie ulic Krakowskiej z Warszawską” – wskazała. Za tę cześć planu odpowiada komunalny Miejski Zarząd Dróg, który wyłonił w przetargu wykonawcę projektu trasy.

„Za projekt urbanistyczno-architektoniczny węzła przesiadkowego, czyli przebudowy całej okolicy wraz z powstaniem zupełnie nowych obiektów, odpowiadać będą architekci zaproszeni do udziału w konkursie” – podała Klejmont.

Konkursowe projekty powinny się skupić na takich aspektach, jak szybki i wygodny dojazd, budowa parkingów wielopoziomowych, nowoczesna infrastruktura łącząca transport kolejowy z komunikacją autobusową i samochodową na poziomie lokalnym i dalekobieżnym. W planach jest m.in. stworzenie wielkopowierzchniowych zadaszeń, budowa przykrytej kładki dla pieszych i nowego wiaduktu. „Istotne będą uwarunkowania historyczne – sąsiedztwo zabytkowego budynku dworca, wzniesionego w 1890 r.” – wskazała Klejmont.

Miasto do współpracy zaprosiło gestorów terenu: PKP i Komunikację Beskidzką. „Szczególnie ważna jest rola przedsiębiorstw kolejowych, które posiadają duże i niezagospodarowane tereny po wschodniej stronie dworca. Tam miasto chciałoby zlokalizować wielopoziomowy parking na ponad 2 tys. pojazdów” – podkreśliła Klejmont.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024