Deweloperzy zapłacą za modernizacje przy Starych Powązkach

Deweloperzy zapłacą za modernizacje przy Starych Powązkach
08.05.2020, o godz. 15:13
czas czytania: około 2 minut
0

Warszawski ZDM podpisał umowę z konsorcjum firm HB Reavis Poland i Polcom Investment, które planuje budowę biurowca w rejonie ulicy Burakowskiej dotycząca przebudowy dróg w związku z planowaną inwestycję.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Do końca października przyszłego roku konsorcjum ma układ drogowy ulicy Powązkowskiej na odcinku Tatarska-Burakowska.

Prace za niemal 5 mln zł

Szacowana wartość prac to 4,8 mln zł. Zostaną one w całości sfinansowane ze środków prywatnych. Szczegółowy projekt jest w trakcie opracowywania. Już teraz znane są jednak jego główne założenia.

Zmiany na skrzyżowaniach…

Przebudowane zostaną sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ulicą Tatarską, gdzie powstaną przejazdy rowerowe oraz azyl między jezdniami, oraz z ulicą Piaskową, gdzie wykonany zostanie dodatkowy pas do lewoskrętu z ul. Powązkowskiej.

Zmiany obejmą również skrzyżowanie z ulicą Burakowską. Obecnie ta wąska jednopasmowa uliczka lokalna rozszerza się punktowo bez żadnego praktycznego uzasadnienia — każdy z pasów ma po 9 metrów. W najszerszym punkcie u wylotu, licząc łącznie z powierzchnią azyli, piesi mają do pokonania aż 40 metrów, żeby przejść na drugą stronę jezdni.

Unormowanie szerokości pozwoli na dostosowanie jej do aktualnych przepisów oraz zwiększy bezpieczeństwo. Po zmianach ulica Burakowska tak jak dotychczas pozostanie dwukierunkowa i jednopasmowa. Na odzyskanej przestrzeni zostanie założony trawnik oraz posadzone nowe drzewa.

… i nie tylko

Zakres prac skupia się po północnej stronie ulicy Powązkowskiej. Na całym odcinku Tatarska – Burakowska przebudowany zostanie układ chodników, co pozwoli wygospodarować miejsce na dwukierunkową drogę dla rowerów. Docelowo trasa rowerowa ma powstać również po południowej stronie ulicy, jako logiczne przedłużenie istniejącego ciągu, który obecnie urywa się przed skrzyżowaniem z ul. Tatarską.

Obecnie, staraniem inwestora prywatnego, możliwe jest jednak wybudowanie infrastruktury, która posłuży do obsługi nowych zabudowań po drugiej stronie. Jak informuje Warszawski ZDM Nie oznacza to rezygnacji z dalszych planów rozwoju tras rowerowych w tym rejonie.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024