Więcej z kategorii “Elektromobilność”
Pod koniec sierpnia 2019 r. w Polsce zarejestrowane były 6672 elektryczne samochody osobowe, z których dwie trzecie stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles) – 4178, a pozostałą część hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 2494.
Podział rynku między BEV a PHEV w Polsce niezmiennie wynosi 63 do 37 proc. Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych w analizowanym okresie zwiększył się do 388 szt., a liczba autobusów elektrycznych wzrosła do 206 szt.
– Dzięki aktywności Solarisa i Volvo, Polska wyrosła na europejskiego lidera pod względem eksportu zelektryfikowanych autobusów. Z kolei na skutek ostatnio ogłoszonych lub rozstrzygniętych przetargów na dostawę pojazdów tego typu, m.in. 130 elektrobusów trafi do Warszawy, a 50 do Krakowa, znajdujemy się w czołówce również w zakresie wdrażania zero- i niskoemisyjnego transportu publicznego – mówi Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Konsekwentnie rośnie liczba rejestracji elektrycznych motorowerów i motocykli, które na koniec sierpnia osiągnęły liczbę 5731 szt.
– Ten wynik wpisuje się w ogólne rosnące zainteresowanie rynkiem jednośladów. Od początku roku w Polsce zarejestrowano łącznie 31 130 tylko nowych jednośladów – o 6697 sztuk więcej niż w analogicznym czasie w 2018 i o 587 sztuk więcej niż w roku 2017. Do rosnącej liczby rejestracji motocykli i szczególnie motorowerów z napędem elektrycznym na pewno przyczynił się znacznie niższy koszt użytkowania oraz stosunkowo łatwy sposób naładowania takiego pojazdu. Popyt na elektryczne jednoślady jest też odpowiedzią na coraz mocniej propagowany w Polsce trend na elektromobilność – mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Wraz ze wzrostem liczby pojazdów, rozwija się również ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Na koniec sierpnia w Polsce funkcjonowało 888 stacji ładowania pojazdów elektrycznych (1611 punktów). 30 proc. stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 70 proc. wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
Źródło: PSPA
Komentarze (0)