Zmianami w projekcie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych zajmie się na wtorkowym (22 października) posiedzeniu Rada Ministrów. Jeśli nowela zacznie obowiązywać, Strefy Czystego Transportu będą wprowadzane w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców już nie na zasadzie dobrowolności, ale obowiązkowo.
Pod koniec września w Polsce było blisko 129 tys. aut elektrycznych. Stale rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, w ubiegłym miesiącu było ich 22 tys. 691 sztuk. Rośnie również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która osiągnęła 886 tys. 179 sztuk.
Zakaz stosowania silników spalinowych po 2035 roku wymaga rewizji – podkreślają posłowie do Parlamentu Europejskiego z Koalicji Obywatelskiej. Ich zdaniem przegląd przepisów powinien się odbyć wcześniej niż w 2026 roku, bo perspektywa zmian już dziś mocno uderza w europejski przemysł motoryzacyjny. UE traci tym samym konkurencyjność, przede wszystkim na rzecz Chin.
Trwające prace legislacyjne zmierzające do nowelizacji Ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (dalej: u.e.p.a.) mogą wpłynąć na praktykę zakupową zamawiających, w tym w sektorze usług komunalnych.
Jeżeli zielony wodór będzie używany również w pociągach i statkach a skala jego wytwarzania będzie znacznie większa, to może się okazać, że koszty tego paliwa oraz samochodów wodorowych będą bardzo spadać - powiedział PAP prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) Jakub Faryś.