W Polsce w 2025 r. ma być 300 tys. samochodów elektrycznych, a w 2030 r. 420 tys. w punktów ładowania - wynika z najbardziej prawdopodobnego scenariusza zawartego w analizie stanu rozwoju elektromobilności w naszym kraju, przedstawionej w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.
Nie tylko duże miasta decydują się na zakupy autobusów elektrycznych. Cztery "elektryki" trafią także do gmin Łomianki i Kozienice. Pomoc finansową ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dodatkowe dwa autobusy otrzyma też MPK Świdnica.
"Strategia rozwoju elektromobilności Elbląga 2020+" to dokument, w którym określono kierunki rozwoju miasta. Miasto na ten cel otrzyma 100 tys. zł.
To efekt kolejnych incydentów z udziałem elektrycznych hulajnóg. Dziś przepisy nie precyzują zasad na jakich powinni poruszać się ich użytkownicy. Problemem jest także fakt, że zużyte urządzenia zaśmiecają miasta.
Gminy Łomianki i Kozienice oraz spółka MPK Świdnica otrzymają pomoc finansową ze środków własnych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zakup autobusów elektrycznych, które będą wykorzystywane w transporcie publicznym. W tych trzech miastach pojawią się po dwa „elektryki” wraz ze stanowiskami ładowania ich baterii.