Tarnów/ Solaris Bus & Coach wybrany w przetargu MPK na autobusy elektryczne Rodzima firma Solaris Bus & Coach wygrała przetarg na dostawę 17 nowych niskopodłogowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania, rozstrzygnięty przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie. Zaproponowana cena to ponad 52 mln zł.
To oczywisty ekologiczny absurd, ale rzetelna analiza ekonomiczna wskazuje, że w polskich realiach opłacalne jest ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych za pomocą agregatów na olej napędowy. Opłaca się też kupowanie „elektryków” tylko po to, by ich… nie używać, a trzymać bezczynne i bezrobotne auta oraz maszyny w garażu.
Zmianami w projekcie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych zajmie się na wtorkowym (22 października) posiedzeniu Rada Ministrów. Jeśli nowela zacznie obowiązywać, Strefy Czystego Transportu będą wprowadzane w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców już nie na zasadzie dobrowolności, ale obowiązkowo.
Pod koniec września w Polsce było blisko 129 tys. aut elektrycznych. Stale rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, w ubiegłym miesiącu było ich 22 tys. 691 sztuk. Rośnie również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która osiągnęła 886 tys. 179 sztuk.
Zakaz stosowania silników spalinowych po 2035 roku wymaga rewizji – podkreślają posłowie do Parlamentu Europejskiego z Koalicji Obywatelskiej. Ich zdaniem przegląd przepisów powinien się odbyć wcześniej niż w 2026 roku, bo perspektywa zmian już dziś mocno uderza w europejski przemysł motoryzacyjny. UE traci tym samym konkurencyjność, przede wszystkim na rzecz Chin.