Dobrą i sprawdzoną praktyką jest ustanowenie osoby odpowiedzialnej za rozwój powierzonego jej miejsca czy obiektu. Przesłanką tą kierował się także Prezydent Lublina powołując nowego menadżera Śródmieścia. Od 1 lipca br. Łukasz Bilik realizować będzie szereg różnych lecz zintegrowanych zadań.
Władze samorządowe Katowic intensywnie pracują nad rozwojem miejscowej sieci dróg rowerowych. Łączna długość tego rodzaju infrastruktury w tym mieście liczy sobie obecnie około 185 kilometrów. Powstają jednak nowe drogi. Pojawiają się też niestandardowe rozwiązania. Wszystko z myślą o mieszkańcach i ekologii.
W Lublinie powstają kolejne ścieżki rowerowe. Na obecnym etapie, łączna długość miejskiej sieci ścieżek dla rowerów przekracza 180 km. Duży udział w finansowaniu tych przedsięwzięć ma budżet obywatelski, a więc o wyborze projektów decydują sami mieszkańcy.
Procesy rewitalizacji uruchamiane na miejskich terenach zdegradowanych wymagają sprawnej koordynacji nie tylko na etapie wdrażania działań, ale również na wczesnym etapie ich programowania. W artykule przeanalizowano wpływ użycia instrumentów urbanistyki operacyjnej na jakość zarządzania przestrzenią w procesach rewitalizacji, wykorzystując doświadczenia wynikające z projektu „Nowy model urbanizacji w Polsce – praktyczne wdrożenie zasad odpowiedzialnej urbanizacji oraz miasta zwartego (NewUrbPact)”, w ramach którego wdrożony został pilotaż modelowych rozwiązań na rzecz odpowiedzialnej urbanizacji dla kurczącego się miasta.
Dużo zieleni, wielofunkcyjne budynki, przestrzenie dla pieszych, bogata i różnorodna oferta usług. Takie ma być nowe centrum Tychów. Miasto zyskać ma przez to atut przyciągający ludzi. Prace nabierają tempa.