Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Inżynierowie z Politechniki Warszawskiej zaprojektują innowacyjny elektryczny autobus

Inżynierowie z Politechniki Warszawskiej zaprojektują innowacyjny elektryczny autobus
jwo/PAP
19.06.2017, o godz. 8:19
czas czytania: około 2 minut
0

Bezemisyjny, elektryczny autobus powstanie dzięki współpracy Politechniki Warszawskiej (PW) z konsorcjum Polski E-BUS. Pojazd ma być innowacją na rynku polskim i światowym. Uczelnia będzie współpracowała również przy innych projektach z reprezentującą konsorcjum spółką Ursus.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B_ARBENA1_01.03.24-01.04.24

Inżynierowie opracują projekt polskiego bezemisyjnego autobusu elektrycznego najnowszej generacji. Współpraca przewiduje także wzajemne wsparcie badawczo-rozwojowe obecnych i przyszłych działań konsorcjum.

We wspólnych przedsięwzięciach będą brali udział pracownicy naukowi oraz najzdolniejsi studenci politechniki. Uczelnia przeprowadzi badania i symulacje związane z testowaniem proponowanych przez konsorcjum rozwiązań. Dzięki współpracy kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego.

– Nasza uczelnia to wiodący ośrodek naukowo-badawczy, prowadzący prace w zakresie badań podstawowych, rozwojowych i wdrożeniowych oraz udzielający doradztwa technicznego w zakresie nowoczesnych technologii, wykonywania ekspertyz, opinii naukowych m.in. z zakresu budowy pojazdów, rozwiązań z obszaru elektromobilności i nowoczesnych materiałów – powiedział prof. dr hab. inż. Stanisław Wincenciak, prorektor ds. rozwoju Politechniki Warszawskiej, który podpisywał umowę wraz z prezesem spółki Ursus Bus, Tomaszem Nitą.

Poza tym Ursus Bus S.A. i Politechnika Warszawska sygnowały list intencyjny, który odnawia współpracę przy innych projektach, a także zapewnia kontynuację wymiany doświadczeń, współpracę ekspercką oraz promowanie przedsiębiorczości i innowacyjności. Porozumienie dotyczy m.in. konstrukcji przekładni przełączanej pod obciążeniem do ciągników o mocy 80-115 koni mechanicznych.

– Żaden poważny producent ciągników, żadna poważna firma mająca ambicje motoryzacyjne nie może funkcjonować bez wsparcia wiodących uczelni, a taką niewątpliwie jest Politechnika Warszawska. Doświadczenie i wiedza uczelni pozwoli nam zrobić krok milowy i stać się w krótkim czasie bardzo konkurencyjną firmą. Niezwykle istotną kwestią w rozwoju jest elektromobilność. Ponieważ silnik spalinowy nie jest już jedynym technologicznym rozwiązaniem, mamy obecnie szansę zaistnieć na rynkach europejskich z elektrycznymi autobusami i samochodami dostawczymi – podsumował Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.

Źródło: PAP Nauka w Polsce

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024