Jak przystosowywać miasto do potrzeb osób niepełnosprawnych?

Jak przystosowywać miasto do potrzeb osób niepełnosprawnych?
jw
06.03.2020, o godz. 9:49
czas czytania: około 2 minut
0

Takie pytanie stawiane jest w ramach cyklicznych spotkań, które od kilku lat prowadzone są w Gorzowie Wlkp. pod kierunkiem miejskiego architekta Dariusza Górnego. Ich celem jest poznawanie problemów niepełnosprawnych gorzowian – usuwanie barier architektonicznych, ułatwianie poruszania się po mieście, usprawnienia komunikacyjne.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Ostatnie tego typu spotkanie odbyło się w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, gdzie rozmawiano o działaniach zakładu, ułatwiających niepełnosprawnym komunikację po mieście.

Uczestnicy, przywiezieni z centrum miasta autobusami przystosowanymi do obsługi osób z niepełnosprawnościami, zapoznali się z planami dotyczącymi nowego węzła przesiadkowego oraz poznali możliwości techniczne nowego gorzowskiego tramwaju.

To drugie spotkanie w MZK. Podczas poprzedniego (w październiku ub.r.) niepełnosprawni (w tym tzw. wózkowicze, osoby niewidzące lub/i niesłyszące) przedstawili swoje oczekiwania wobec taboru oraz pracy kierowców i motorniczych.

Architekt miejski od kilku lat prowadzi spotkania z przedstawicielami środowiska osób niepełnosprawnych. W sprawie barier architektonicznych w obiektach użyteczności publicznej spotkali się w budynku Urzędu Miasta (przy ulicy Myśliborskiej), w budynku AWF (z udziałem architektów i studentów) i w siedzibie MOS przy Pomorskiej.

Odbyły się spacery – wizje lokalne na trasie: Estkowskiego, Kosynierów Gdyńskich, Sikorskiego, park Wiosny Ludów, Strzelecka oraz Kosynierów Gdyńskich, Borowskiego, Armii Polskiej, 30-go Stycznia, Chrobrego, Mieszka I, Jagiellończyka, a także spotkania z miejskim inżynierem ruchu, przedstawicielem Wydziału Dróg UM oraz ówczesnym dyrektorem Wydziału Kultury i Sportu.

Efektem spotkań architekta miejskiego z niepełnosprawnymi jest stale aktualizowana baza barier architektonicznych w mieście. Te są sukcesywnie usuwane; obniżono krawężniki na przejściach dla pieszych (m.in. przy skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego i Sosabowskiego, na przejściu sugerowanym przez ul. Łokietka w rejonie Straży Pożarnej), wybudowano zatoki postojowe (Słowackiego, Spokojna), wymieniono lub wyremontowano nawierzchnie chodnika, a nawet przebudowano przejście dla pieszych (przy ul. Walczaka).

Zabawa bez barier. Place zabaw dla niepełnosprawnych

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka przestrzenna
css.php
Copyright © 2024