Pojazdy napędzane będą centralnie montowanym silnikiem trakcyjnym o mocy 160 kW. Za magazynowanie energii potrzebnej do napędzania pojazdów odpowiedzialny będzie zestaw baterii typu Solaris High Energy, których pojemność całkowita wynosi 250 kWh. Ich ładowanie odbywać się będzie poprzez złącze plug-in oraz tzw. pantograf odwrócony. Podczas ładowania na znajdujące się na dach odbieraki mocy opuszczany będzie pantograf znajdujący się na maszcie ładowarki stacjonarnej.
Autobus przygotowany jest dla jednocześnie podróżujących 80 osób (w tym 26 miejsc siedzących). Na wyposażeniu pojazdów znajdują się m.in. wydajna klimatyzacja, rozbudowany system informacji pasażerskiej oraz monitoring obejmujący kamery przestrzeni pasażerskiej, kamerę cofania oraz w miejscu pracy kierowcy. Drzwi wejściowe zamontowano w układzie 2+2+2. Urbino 12 electric będzie też posiadał zestaw urządzeń ŚKUP (Śląska Karta Usług Publicznych), umożliwiający m.in. zakup biletu w pojeździe.
Na początku roku firma Solaris dostarczyła już do Katowic pięć przegubowych Urbino 18 electric. Wcześniej zakupiono też dwa Urbino 8,9 LE electric – elektryczne autobusy do poboru krwi zamówione przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Ostatnio zakupionych pięć pojazdów Solaris Urbino 12 electric zostanie dostarczonych do Katowic w ciągu roku.
Całkowita wartość kontraktu to ponad 15 milionów zł.
antypis
Komentarz #20423 dodany 2019-08-20 13:02:55
Tylko po co? By się przypodobać rządowi, bo ekonomii w tym nie ma żadnej....EKOLOGI też!!!