– Wszystkie sprawy udało się dopiąć i komisja przetargowa mogła podjąć decyzję o wskazaniu najkorzystniejszej oferty w tym przetargu – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie. – Firma Primost Południe zaproponowała kwotę 113,7 miliona złotych. Z podpisaniem umowy musimy poczekać na zakończenie ewentualnego postępowania odwoławczego i podpisanie porozumień z gestorami sieci. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać około 26 miesięcy, od momentu podpisania umowy z wykonawcą – podkreśla dyrektor Szewczyk.
Terminy i oferty
Termin składania ofert w postępowaniu przetargowym minął w pierwszej połowie maja br. Oferty pięciu firm i konsorcjów, które przystąpiły do przetargu analizowano pod względem formalnym. Urząd Miasta Krakowa szukał też dodatkowych środków na realizację tego zadania, ponieważ najniższa z ofert była o 18,7 mln zł wyższa niż zaplanowano.
Przypomnijmy, że Kładka Kazimierz-Ludwinów osiągnie długość około 130 m. Planowana szerokość przeprawy to blisko 14 m. Natomiast w najwyższym punkcie kładka osiągnie wysokość około 16 m. Kładka połączy krakowski bulwar Inflancki, między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza, z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Dla pieszych i rowerzystów
Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz krakowskich bulwarów.
Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
65 mln z Polskiego Ładu
Autorem koncepcji architektonicznej kładki Kazimierz–Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak. Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Warto też przeczytać o wcześniejszych etapach przygotowań do inwestycji.
Komentarze (0)