Projekt zakłada m.in. budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, wydzielenie pasów dla autobusów i tramwajów, dodatkowe przystanki, buspasy i ścieżki rowerowe. Częściowo wyremontowany zostanie również sam dworzec.
Do poznańskiego MPK trafi też 15 nowoczesnych autobusów o napędzie elektrycznym. Wartość całego projektu, który ma zostać zrealizowany do końca września 2020 r., oszacowano na ponad 153 mln zł. Kwota dofinansowania sięgnie prawie 107 mln zł.
W Rokietnicy powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy. Trzy podobne inwestycje, wyposażone w systemy „Park & Ride” i „Bike & Ride”, zostaną zrealizowane w gminie Mosina (oprócz miasta także w Pecnie i Drużyniu), na której terenie Powiat Poznański wybuduje także ścieżki rowerowe. Zaprojektowane inwestycje warte są ponad 8,1 mln zł, a kwota dofinansowań do niemal 7 mln zł. Zakończenie prac na zaplanowano na listopad 2019 r.
Za niemal 4 mln zł (przy dofinansowaniu w kwocie około 3,3 mln zł) węzeł przesiadkowy i ścieżkę rowerową ma zrealizować gmina Puszczykowo, która w ramach zadania zainwestuje też w kampanię promocyjną zachęcającą mieszkańców do korzystania z transportu publicznego. Kolejne dwa węzły przesiadkowe powstaną w Śremie. Pierwszy przy ul. Stary Rynek, drugi – przy ul. Zamenhofa.
Swój system węzłów przesiadkowych rozbudowują Szamotuły. Dzięki inwestycji wartej 2,5 mln zł (przy dofinansowaniu w kwocie 2,1 mln zł) zostanie on wyposażony w dodatkowe 143 miejsca parkingowe i 20 miejsc postojowych dla rowerów. Poza tym wdrożony ma zostać systemy informujące o dostępności wolnych miejsc parkingowych oraz system monitoringu pojazdów komunikacji publicznej.
Komentarze (0)