Do udziału w Forum Komunikacji w Gospodarce Komunalnej zapraszamy prezesów, członków zarządów, dyrektorów, specjalistów ds. komunikacji i PR z takich obszarów, jak gospodarka odpadowa energetyka, samorządy, administracja państwowa czy organizacje będące interesariuszami nowych systemów lub zmian organizacyjnych (np. systemu kaucyjnego).
Uczestnicy będą się mogli dowiedzieć, m.in. jak uzyskać akceptację społeczeństwa dla podwyżek cen, jak poradzić sobie z protestami przeciwko uciążliwym inwestycjom, jak walczyć z fake newsami czy też jak wykorzystać AI do skutecznej komunikacji. Eksperci odpowiedzą też na pytania: jak znaleźć dziennikarza-poszukiwacza skarbów? Jak unikać dziennikarzy-martwych przekaźników czy jak budować zaufanie do firmy i instytucji.
Najlepszą wiedzę w dziedzinie szeroko pojętej komunikacji chcemy przekazać, opierając się na metodach praktycznej pracy nad problemami.
Dlaczego tak potrzebne jest Forum Komunikacji?
Nawet najlepszą praktykę w obszarze komunikacji można sprowadzić do szeregu zapisów w dokumentach i pseudodziałań, które niczego nie wniosą, natomiast mogą zapewnić spokój ducha determinowany stwierdzeniem: „Proszę bardzo, zrobiliśmy to, co się da, a że tak to działa, to nie nasza wina”. Wydaje się, że istnieje duże zagrożenie, iż tak właśnie do tematu komunikacji podchodzi wiele organizacji. Po to, żeby uruchomić skuteczne mechanizmy przekazu i budowania relacji, trzeba sobie najpierw zdać sprawę z tego, że brak narzędzi komunikacyjnych lub ich niewielka skuteczność prędzej czy później mogą doprowadzić do kryzysu w zarządzaniu informacją.
Tymczasem organizacje każdego dnia tworzą niezliczoną ilość faktów, które przedostając się na zewnątrz, mogą mieć dla niej różne konsekwencje. Nie wszystko można poddać kontroli. Taki stan mógłby mieć miejsce tylko wtedy, gdyby zamiast ludzi w firmie pracowały całkowicie podporządkowane programowi kontroli maszyny. Tym niemniej można wpływać na bezpieczne zarządzanie nimi.
Istotne jest, aby w sferze planowania strategii działania zastanowić się, jaka informacja/przekaz będzie temu towarzyszyła. Należy wyprzedzać fakty, analizując się jakie będą konsekwencje naszych działań.
Jak Cię widzą…
Każda sytuacja, w której chcemy przedstawić swój pogląd, swoje cele, dążenia, swoją wiedzę czy zalety lub zneutralizować swoje wady wobec określonego audytorium jest autoprezentacją. Eksponujemy w takiej sytuacji konkretne walory wewnętrzne, takie jak uczciwość, rzetelność, neutralność, wiedza i emocje, oraz zewnętrzne związane z ekspresją ciała (mową ciała), wyglądem czy nawet zapachem.
Do takich sytuacji możemy zaliczyć wystąpienia o charakterze politycznym, edukacyjnym, marketingowym, szkoleniowym, ale też wszelkie wystąpienia i rozmowy prowadzone przez osoby, których zadaniem jest reprezentowanie danej organizacji.
I tu niezbędna jest precyzyjna wiedza, odnosząca się do wszelkich elementów zewnętrznych, takich jak postawa, gesty, kolory, głos, artykulacja, reagowanie na sytuacje nieprzewidziane itd.
Te i inne zagadnienia będą przedmiotem podczas kwietniowego Forum Komunikacji w Gospodarce Komunalnej.
Forum Komunikacji w Gospodarce Komunalnej
szczegóły na: komunikacja.abrys.pl
Komentarze (0)