Otwarto most nad jeziorem Pauzeńskim w Ostródzie. Obwodnica tego miasta stanowiła ostatni etap budowy drogi ekspresowej S7 na Warmii i Mazurach.

Most o długości 343 m został oddany do użytku w środę, 20 czerwca. Oprócz przeprawy dla samochodów będzie też stanowił przejście dla zwierząt.

Przeprawa stanowi część trasy S7, która na Warmii i Mazurach przebiega od Elbląga do granicy województwa, została oddana do użytku w grudniu 2017 r. Inwestycja kosztowała 1,3 mld zł i została wykonana przez konsorcjum  Budimex i Ferrovial Agroman. Do tej pory z Programów Budowy Dróg Krajowych w województwie warmińsko-mazurskim wybudowano 140 km drogi S7. Ich łączny koszt to około 5,8 mld zł.

CCJ 300 x 250

Nowa drogi mają upłynnić ruch między Trójmiastem i Warszawą. Na przełomie 2017 i 2018 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na cztery odcinki S7 na terenie województwa mazowieckiego. Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (około 14 km), Mława-Strzegowo (około 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (około 22 km), Pieńki-Płońsk (około 13,7 km). Prace mają zakończyć się wiosną 2021 r.

Źródło: GDDKiA

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

3 Komentarze

  1. Jedna uwaga. Most czy droga nie może być na Warmii i Mazurach. Może być na Warmii lub na Mazurach. Ostróda jest na Warmii! Hej!

Skomentuj