Jak przekazał rzecznik MPK Marek Gancarczyk, na zamówienie składa się siedem pojazdów przegubowych i 13 standardowych o długości 12 m. Producenci zainteresowani dostawą tych pojazdów będą mieli czas do 26 kwietnia br. na złożenie ofert.
– O wyborze najlepszej oferty będzie decydować nie tylko cena i parametry techniczne, ale także termin dostawy. Producent, który zadeklaruje wcześniejszy termin niż 12 miesięcy otrzyma dodatkowe punkty – wskazał przedstawiciel MPK.
Wszystkie zamówione autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie wyposażony w trzy sposoby ładowania: przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne.
Przewoźnik zamierza skierować nowe bezemisyjne autobusy na trasy w rejonie Alei Trzech Wieszczów, a więc tam, gdzie najczęściej dochodzi do przekroczenia dopuszczalnych norm zanieczyszczenia powietrza.
Zakup 20 autobusów będzie dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Umowa przyznająca krakowskiemu MPK dotację w wysokości 41,7 mln została podpisana w grudniu ub.r.
– Dzięki temu koszty związane z realizacją tego przedsięwzięcia w prawie 80 proc. będą pochodzić z bezzwrotnej dotacji – wskazał rzecznik i przypomniał, że po dostawie 20 elektryków flota autobusów bezemisyjnych w Krakowie wzrośnie do prawie 100.
Komentarze (0)