W Krakowie kolejny raz mieszkańcy otrzymają od miasta ozdobne rośliny doniczkowe – tym razem 20 tys. sztuk. Można też kupić budkę lęgową, drzewo, pasiekę, zielony ekran, a nawet łąkę kwietną.

Kraków od pewnego czasu w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej urzędu miasta na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście rozdaje ozdobne rośliny doniczkowe. Tym razem mieszkańcy otrzymają 20 tys. sztuk ficusów benjamina natasja, skrzydłokwiatów, draceny i chamedory wytwornej. Rośliny rozdawane będą w weekend 9-10 grudnia.

Inną formą wspierania przez Kraków natury w mieście są pakiety sponsorskie. Budka lęgowa, drzewo, pasieka, zielony ekran, łąka kwietna czy hamak – to przykłady niektórych z nich. Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie proponuje je mieszkańcom i prywatnym firmom. Ich wykupienie to z jednej strony dbałość o krakowską zieleń, z drugiej cenny przykład działania prospołecznego na rzecz wszystkich mieszkańców miasta. W tym roku kwota pozyskana poprzez pakiety sponsorskie przekroczyła 220 tys. zł.

MTP 300 x 250

Zarząd zieleni miejskiej wprowadził pakiety w ubiegłym roku. Ich powstanie zostało zainicjowane przez firmę, która zgłosiła się do ZZM z chęcią przeznaczenia pewnej kwoty pieniędzy na zazielenienie Krakowa. W odpowiedzi zarząd przygotował unikalne i zróżnicowane cenowo pakiety, dzięki którym możliwość uaktywnienia na rzecz zieleni zyskały zarówno prywatne osoby, jak i większe firmy. I tak pakiet najtańszy, czyli budka lęgowa dla ptaków, to koszt 150 zł, zielony ekran – 200 zł, drzewo – 700-1000 zł, 50 krzewów – 1 tys  zł, łąka kwietna – 1,5 tys. zł za 100 m2, hamak – 2,5 tys. zł, a pasieka – 10 tys. zł.

Dla chętnych fundatorów zarząd zieleni miejskiej przygotowuje też indywidualne oferty. Jest to najpopularniejsza opcja wśród większych firm. Jak informuje ZZM, w ubiegłym roku chęć wykupienia pakietów sponsorskich zgłosiło siedem firm, dzięki czemu na krakowską zieleń przeznaczono dodatkowe 50 tys. zł.

– Tego rodzaju współpraca ze sponsorami jest nie do przecenienia. Jeśli w sadzenie drzew czy krzewów są włączeni również pracownicy firm, to akcja tego rodzaju ma szereg zalet. Po pierwsze są to bardzo często krakowianie. Osiągamy więc to co jest naszym celem – aktywizujemy społeczeństwo, pokazując jak ważne jest wspólne działanie oraz małymi krokami budujemy przekonanie, że od mieszkańców również sporo zależy, że mogą mieć realny wpływ na poprawę jakości oraz rozbudowę miejskich terenów zielonych. Dla firm jest to natomiast okazja do zorganizowania czegoś, co zintegruje pracowników, pozwoli im spotkać się na innej płaszczyźnie niż tylko ta służbowa – czytamy na stronie ZZM.

Sukces ubiegłorocznej inicjatywy spowodował, że wiele firm zdecydowało się ponownie zainwestować w pakiety sponsorskie. Przybyło też kilku nowych fundatorów, dzięki czemu w tym roku kwota pozyskana poprzez te pakiety przekroczyła już 220 tys. zł. Pozyskane fundusze przyczyniły się m.in. do utworzenia placu zabaw przy ul. Bohomolca, zazielenienia parku Skalskiego, obsadzenia ronda Chełmskiego czy wzbogacenia zieleni przy ul. Klimeckiego i Lubomirskiego. Posadzonych zostało również 2,5 tys. drzew w lesie Tonie. W zamian za pomoc finansową ZZM przygotuje dla ufundowanego przez sponsora przedsięwzięcia odpowiednią tabliczkę informacyjną z podziękowaniem.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj