Krok bliżej budowy metra w Krakowie

Krok bliżej budowy metra w Krakowie
pap/jw
07.10.2024, o godz. 10:30
czas czytania: około 2 minut
0

Urząd Miasta Krakowa przekazał do samorządowego kolegium odwoławczego dokumentację konieczną do wydania decyzji środowiskowej, potrzebnej do ogłoszenia przetargu na prace projektowe i budowlane metra. Przygotowanie decyzji zajmie kolegium kilka miesięcy.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Miasto czeka na decyzję środowiskową dla pierwszego etapu budowy metra. Jej uzyskanie spodziewane jest w pierwszym kwartale 2025 r. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami przygotowywana jest realizacja tunelu, który umożliwi w przyszłości jazdę taboru metra.

– Jesteśmy o krok bliżej budowy metra w Krakowie (…). Przygotowanie decyzji środowiskowej jest najistotniejszym i najbardziej czasochłonnym etapem – poinformował prezydent Krakowa Aleksander Miszalski.

Pierwszy odcinek metra

W przyszłym roku miasto zamierza wybrać wykonawcę dla pierwszego, 6-kilomentrowego odcinka metra na linii wschód-zachód. Koszty jego budowy – ok. 3 mld zł – pokryją środki z budżetu państwa, funduszy unijnych i miasta.

Trasa pierwszego odcinka metra powiedzie od skrzyżowania ulic Reymonta i Piastowskiej do rejonu ronda Młyńskiego, gdzie obecnie trwa budowa linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST IV). Najważniejszymi punktami przesiadkowymi będą trzy stacje w centrum miasta: w pobliżu dworca głównego, teatru Bagatela i ronda Mogilskiego.

Biuro ds. metra

Miszalski przekazał także, że w przyszłym tygodniu w urzędzie miasta zacznie działać wyspecjalizowane biuro ds. metra w Wydziale Strategii, Planowania i Monitorowania Inwestycji. – Zajmie się wyłącznie przygotowaniem najważniejszej inwestycji dla Krakowa w najbliższych latach – podkreślił prezydent.

We wrześniu prezydent Krakowa powołał radę naukowo-techniczną ds. budowy metra. 20-osobowe gremium będzie pełnić kluczową rolę w podejmowaniu decyzji związanych z planowaniem i budową podziemnego systemu transportowego.

Powstanie metra to odpowiedź i remedium na największe krakowskie bolączki. – Od rozładowania korków, przez poprawę bezpieczeństwa, komfortu i czasu dojazdu, skomunikowanie dzielnic peryferyjnych, po skuteczną walkę ze smogiem. Niemal milionowe miasto w którym już dziś żyjemy potrzebuje nowoczesnego, szybkiego transportu. Takiego, które pozwoli zachęcać do zrównoważonego transportu i stworzy kręgosłup komunikacyjny miasta. To jest kwestia rozwoju cywilizacyjnego – wyliczał we wrześniu Stanisław Mazur, zastępca prezydenta, odpowiedzialny za budowę metra.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024