PKP Intercity w informacji podkreśliła, że spółka stale kupuje nowy i modernizuje posiadany tabor, który uzupełnia kategorię Intercity (IC). “Wraz ze zwiększaniem jego dostępności, najstarsze wagony, kursujące w kategorii TLK są wycofywane z użytku i w miarę możliwości przeznaczane do dalszych modernizacji” – poinformowano.
Wygasanie TLK
“Wyłączanie najstarszych wagonów powoduje naturalne wygasanie kategorii TLK. Połączenia przez nią obsługiwane są zastępowane kategorią IC. Ceny biletów pociągów kategorii IC są takie same, jak w TLK” – przekazano.
Przewoźnik wyjaśnił, że podstawową różnicą między kategorią TLK a IC jest komfort – w pociągach kategorii IC używane są nowe i zmodernizowane wagony oraz nowe zespoły trakcyjne. “Są one klimatyzowane, są wyposażone we wzmacniacze sygnału wifi. Każdy pasażer może korzystać z gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. Z punktu widzenia pasażera bardzo ważne są systemy informacyjne – wyświetlacze pokazujące zbliżające się stacje” – wskazał.
Obecna liczba pociągów TLK to 46 – w poprzednim rozkładzie (przed 15 grudnia 2024 r.) było ich 54. Zwiększona została z kolei liczba pociągów IC. Jest ich 359, a przed 15 grudnia 2024 r. było 303. “Obecnie, bazując na istniejących i planowanych kontraktach, PKP Intercity przewiduje, że całkowita likwidacja kategorii TLK może nastąpić w okresie 2027- 2030” – poinformowała spółka.
O PKP Intercity
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami i popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.
Pociągi PKP Intercity przewiozły w ubiegłym roku 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022. Do 2030 roku PKP Intercity planuje zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie. Spółka przyjęła strategię “PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.
Komentarze (0)