Remont obiektów inżynieryjnych na trasie kolejowej Wrocław – Jelenia Góra zostanie zrealizowane w ramach inwestycji zapisanych w KPO.
Remonty mostów
Dzięki funduszom z Krajowego Planu Odbudowy wyremontowane zostaną dwa ponad 130-letnie mosty kolejowe w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem, z którego trasa wiedzie do Kamiennej Góry. „Stalowe konstrukcje odnowimy, wzmocnimy i zabezpieczymy. Prace obejmą również kamienne przyczółki i filary” – przekazała w poniedziałek PAP Marta Pabiańska z biura prasowego PKP PLK.
Wyremontowane mają zostać również cztery wiadukty w Wałbrzychu. Dwa z nich – na ul. Gdyńskiej i ul. S. Moniuszki – zostaną przebudowane. „Obiekty są istotnym elementem nie tylko linii kolejowej. Wiadukty zapewniają mieszkańcom sprawną komunikację drogową w mieście. Najstarszym objętym pracami wiaduktem jest kamienny obiekt na ul. Stanisława Moniuszki. Przeprawę wykonano w 1860 roku” – podkreśliła Pabiańska.
Dalsze modernizacje
Modernizacji ma zostać również poddane osiem przejazdów kolejowo-drogowych między Wałbrzychem i Jelenią Góra.
„W zakresie umowy jest również remont 7 km torów i sieci trakcyjnej na odcinku Wałbrzych Fabryczny – Sędzisław. Ich efektem będzie przywrócenie rozkładowej prędkości pociągów o 20km/h wyższej niż obecnie – do 100-120km/h oraz możliwości przewozu cięższych ładunków” – wskazała Pabiańska.
Prace remontowe mają potrwać 26 miesięcy. Wartości inwestycji to blisko 125 mln zł.
Komentarze (0)