Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łodzi na początku sierpnia ogłosiło wynik przetargu na zakup 17 w pełni elektrycznych autobusów miejskich. O wyborze modelu Volvo 7900 Electric zdecydowały parametry ekologiczne oraz techniczno-użytkowe. W środę Volvo Polska i MPK-Łódź podpisały umowę na dostawę autobusów.
Volvo 7900 Electric, które zostaną dostarczone do Łodzi, są całkowicie niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Autobusy mają długość 12 metrów i mogą pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Zostaną wyposażone w szereg udogodnień dla pasażerów i kierowców, między innymi klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz ładowarki USB.
Inwestycja w komfort i zdrowie
– Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli dostarczyć do Łodzi elektryczne autobusy miejskie, i że mieszkańcy tego miasta już niedługą będą mogli korzystać z zeroemisyjnego i cichego transportu publicznego. Volvo Polska od lat wspiera rozwój elektromobilności w transporcie publicznym – jako jedyny producent już kilka lat temu zrezygnowaliśmy z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Łodzi pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce. Mam nadzieję, ze wkrótce będziemy mogli dostarczać kolejne zelektryfikowane autobusy do polskich miast – powiedział Marek Gawroński, wiceprezes Volvo Polska ds. relacji z sektorem publicznym.
– Zakup bezemisyjnych autobusów Volvo to nasza inwestycja w komfort i zdrowie mieszkańców miasta. Chcemy, aby transport publiczny w Łodzi był możliwie najbardziej ekologiczny i jak najcichszy. Inwestycja w autobusy Volvo to kolejny krok w kierunku uczynienia transportu miejskiego w Łodzi jeszcze bardziej przyjaznym mieszkańcom i osobom odwiedzającym nasze miasto. Warto zaznaczyć, że autobusy elektryczne będą kursowały na liniach obsługujących zrewitalizowane centrum Łodzi – podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.
Autobusy produkowane w Polsce
Elektryczne autobusy Volvo trafią do Łodzi bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane i w całości produkowane. Będą zasilane bateriami, które umożliwią przejazd na jednym ładowaniu trasy o długości powyżej 100 km. Pojazdy będą ładowane w zajezdniach, poprzez ładowarki typu plug-in oraz na przystankach końcowych za pomocą odwróconego pantografu. Dzięki urządzeniu naładowanie autobusu elektrycznego tak, aby mógł przejechać całą trasę, trwa zaledwie kilka minut, co ułatwia planowanie i optymalizację transportu miejskiego.
Volvo zapewnia 6-letnią gwarancję całopojazdową oraz na akumulatory trakcyjne. Również 6 lat obowiązywać będzie gwarancja na konstrukcję szkieletu nadwozia i podwozia, perforację poszyć zewnętrznych oraz na powłoki lakiernicze.
Łódź to kolejne polskie miasto, do którego trafią zelektryfikowane, miejskie autobusy Volvo i jednocześnie miasto, do którego po latach wracają autobusy z wrocławskiej fabryki. Do tej pory Volvo Buses dostarczyło takie pojazdy (hybrydy, elektryczne hybrydy i pojazdy całkowicie elektryczne) do Inowrocławia, Sosnowca, Krakowa, Tarnowskich Gór, Jeleniej Góry, Koszalina, Białegostoku, Krosna, Leszna, Grudziądza, Ełku, Kędzierzyna Koźla i Świerklańca. W drugiej połowie sierpnia Volvo zawarło również umowę na dostawę 10 autobusów elektrycznych do Gliwic, a pod koniec września – kolejnych 2 hybrydowych do Ełku. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.
Komentarze (0)