Wrocław. Specjalna metoda umożliwia budowę 700-metrowego mostu bez podparcia [FILM]

Wrocław. Specjalna metoda umożliwia budowę 700-metrowego mostu bez podparcia [FILM]
09.05.2022, o godz. 11:26
czas czytania: około 2 minut
0

Budowa Alei Wielkiej Wyspy to, obok powstających linii tramwajowych na Nowy Dwór i Popowice, jedna z największych inwestycji miejskich Wrocławia. Od początku maja trwa budowa największego obiektu tej inwestycji. To 700-metrowy most nad Odrą, który będzie częścią trasy łączącej ulice Krakowską z Mickiewicza.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Podczas budowy mostu zastosowana została metoda nawisowa.

Na czym polega metoda, która umożliwia budowę mostu bez podparcia?

W tej chwili trwa wylewanie kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia. Obiekt powstaje tzw. metodą nawisową.

– Metoda nawisowa polega na wysuwaniu, za pomocą specjalnych wózków, kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia. W czwartek (5.05) został wylany kolejny segment, który połączy nas z estakadą znajdującą się od strony ul. Międzyrzeckiej i dochodzi prawie do samego przęsła nurtowego – wyjaśnia Tomasz Czajka, zastępca dyrektora kontraktu ze spółki Banimex, która prowadzi prace.

Ciężarówki nie pojadą nową drogą

AWW ma zapewnić połączenie całej wyspy, na której znajdują się m.in. osiedla Biskupin i Sępolno z południem miasta. Dzięki tej trasie kierowcy łatwiej i szybciej dostaną się m.in. na ul. Krakowską.

Będzie to droga jednojezdniowa przeznaczona tylko dla aut osobowych i komunikacji zbiorowej. Samochody ciężarowe powyżej 3,5 ton tędy nie pojadą.

9,5 km dróg rowerowych

Podczas budowy AWW po obu jej stronach powstaną drogi rowerowe. Ich łączna długość wyniesie 9,5 km. Po ukończeniu tej inwestycji rowerzyści będą mogli przejechać z południa Wrocławia, z al. Armii Krajowej przez mosty na AWW, na osiedla Biskupin i Sępolno.

Podstawowe informacje i Alei Wielkiej Wyspy

Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. Powstaje we wschodniej części miasta. W jej ramach budowane są przeprawy nad rzekami Odrą i Oławą.

Docelowo ma połączyć ulice Krakowską i Mickiewicza. Droga ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy i wpłynie na zmniejszenie ruchu przez Park Szczytnicki.

Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz nowe drogi rowerowe. Koszt inwestycji to około 234 mln zł.

źródło: wroclaw.pl

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024