Ministerstwo deklaruje dostosowanie przepisów do dyrektywy ws. hałasu

Ministerstwo deklaruje dostosowanie przepisów do dyrektywy ws. hałasu
PAP
22.02.2021, o godz. 7:59
czas czytania: około 2 minut
0

Podejmiemy wszelkie działania w celu pełnej realizacji wymagań KE w zakresie programów ochrony środowiska przed hałasem - przekazało w piątek Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Resort wskazał, że z 1399 odcinków głównych dróg, programy sporządzono dla 1099, a także dla 85 linii kolejowych ze 110.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Komisja Europejska podjęła w czwartek decyzję o skierowaniu sprawy przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości UE “w związku z nieprzestrzeganiem dyrektywy w sprawie hałasu”. Według KE Polska nie odniosła się do obaw wyrażonych w uzasadnionej opinii Komisji, w efekcie, czego kieruje ona sprawę do Trybunału Sprawiedliwości UE.

Jak przekazało PAP Ministerstwo Klimatu i Środowiska, dołoży ono “wszelkich starań w celu uzupełnia braków wynikających z nieprawidłowej transpozycji Dyrektywy z 2002 r. odnoszącej się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku”.

“Zostaną również podjęte wszelkie możliwe działania w celu pełnej realizacji wymagań Komisji w następnym cyklu sporządzania strategicznych map akustycznych oraz programów ochrony środowiska przed hałasem” – podkreślił resort.

KE: Polska musi mieć przepisy ws. hałasu

Jak przypomniał, 24 stycznia 2019 r., Komisja Europejska skierowała uzasadnioną opinię w sprawie uchybienia nr 2017/2068 dotyczącego nieprawidłowej transpozycji Dyrektywy 2002/49/WE odnoszącej się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku. W celu usunięcia braków wskazanych przez Komisję Europejską w tym piśmie, dokonano nowelizacji ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz aktualizacji streszczeń programów ochrony środowiska, przekazanych Komisji.

“Polska sporządziła programy ochrony środowiska dla 85 odcinków głównych linii kolejowych, z całkowitej liczby 110 odcinków, 14 odcinków nie zostało objętych programami ochrony środowiska, natomiast 11 odcinków znajduje się w obrębie miasta Warszawa, dla którego sporządzono program ochrony środowiska” – podano.

Z całkowitej liczby 1399 odcinków głównych dróg, sporządzono programy ochrony środowiska dla 1099 odcinków, 16 odcinków w okresie sporządzania programów było w trakcie przebudowy, natomiast dla 284 odcinków nie zostały sporządzone programy – czytamy.

KE pozywa Polskę do TSUE w związku z nieprzestrzeganiem dyrektywy w sprawie hałasu

Brakuje planów działania

Resort klimatu wskazał, że 14 listopada 2019 r., weszła w życie ustawa z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2019 r. poz. 2087), która usunęła uchybienia w transpozycji Dyrektywy 2002/49/WE, w celu zapewnienia właściwej realizacji strategicznych map akustycznych oraz programów ochrony środowiska przed hałasem.

Komisja Europejska poinformowała w czwartek, że “polskie prawo krajowe nie gwarantuje ustanowienia planów działań (w celu zwalczania hałasu – PAP), które są wymagane na mocy dyrektywy niezależnie od tego, czy na danym terenie przekroczone są dopuszczalne wartości hałasu”. Według KE, wciąż brakuje planów działania dla 20 głównych odcinków kolejowych i 290 głównych odcinków dróg, pomimo upływu terminu na przyjęcie takich planów działania.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024