Reklama

ad1a KUBOTA [03.03-02.04.25]

Most Bolesława Chrobrego w Poznaniu czeka przebudowa

Most Bolesława Chrobrego w Poznaniu czeka przebudowa
pap/jw
13.03.2025, o godz. 9:30
czas czytania: około 2 minut
0

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM) ogłosiła w środę przetarg na wykonawcę przebudowy mostu Bolesława Chrobrego, jednej z najważniejszych przepraw przez Wartę w stolicy Wielkopolski.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1B Kubota [04.03-31.03.25]

Przeprawa łączy Stare Miasto z Ostrowem Tumskim i Śródką. Most powstał w połowie lat 60-tych XX w., a w 1989 r. poddano go kapitalnemu remontowi. Poznański magistrat w swoim komunikacie podkreślił, że ze względu na zły stan techniczny przeprawa wymaga przebudowy. Cytowany w informacji prasowej wiceprezes PIM Marcin Gołek wskazał, że obiekt zostanie całkowicie rozebrany i wybudowany na nowo.

Etapowość prac

– Prace potrwają około trzy lata i zostaną podzielone na etapy, by wynikające z nich utrudnienia były możliwie najmniej dotkliwe. Rozpoczęcie robót przewidziane jest na jesień tego roku. Zakładamy, że do tego czasu będzie już przejezdny nowy wiadukt w ul. Golęcińskiej oraz wymieniona zostanie nawierzchnia na południowej nitce ul. Warszawskiej. Jesienią chcemy również udostępnić wiadukt w ciągu ul. Lutyckiej oraz zakończyć prace prowadzone obecnie na ul. Hetmańskiej nad ul. Wagrowską – opisał Gołek.

Podkreślił przy tym wagę niedawnego oddania do użytku sąsiadujących z mostem Chrobrego – przeznaczonych dla pieszych i rowerzystów – mostów Berdychowskich.

Co się zmieni?

Według zapowiedzi, w czasie realizacji najpierw wyłączona z ruchu zostanie północna nitka mostu, która jest w gorszym stanie technicznym. W czasie rozbiórki i późniejszej budowy nowej części przeprawy, na nitce południowej mostu będzie prowadzony ruch w obu kierunkach. Analogicznie, w czasie rozbierania i budowy południowej nitki, nowa, północna część będzie udostępniania kierowcom.

W ramach przebudowy zmienić mają się dojazdy do obiektu – inwestycja obejmuje rozbudowę odcinków ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego, w jej zakresie będzie także budowa zjazdów, chodników, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.

Przy poznańskiej katedrze wybudowany zostanie wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy. Po modernizacji pasażerowie nie będą musieli korzystać z przejścia podziemnego przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową. W miejscu istniejących zejść z przystanków tramwajowych pod ul. Wyszyńskiego zaprojektowano tradycyjne, naziemne przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów. “Jednocześnie zostanie zachowana możliwość komunikacji pod jezdnią ul. Wyszyńskiego w relacji ul. Wieżowa – ul. Panny Marii” – podał magistrat.

Oferty w ogłoszonym przetargu będą przyjmowane do 15 kwietnia.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ad1a forum komunikacji [26.02-14.04.25]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1b podmioty zwolnione [12.02-26.03.25]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2025