Na krakowskiej Trasie Wolbromskiej praca wre

Na krakowskiej Trasie Wolbromskiej praca wre
R.G.
29.03.2023, o godz. 9:59
czas czytania: około 2 minut
0

Jak informuje Urząd Miasta Krakowa, w intensywną fazę weszła budowa Trasy Wolbromskiej. Ekipy budowlane pracują m.in. przy nowym wiadukcie nad torami kolejowymi. Obecnie powstaje tunelowe przejście dla pieszych na wysokości ul. Rybałtowskiej. W kolejnych miesiącach wybudowana zostanie konstrukcja samego wiaduktu, co pozwoli na poprowadzenie ruchu kołowego nad magistralą kolejową.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

W swoim założeniu, Trasa Wolbromska poprawić ma wyjazd z Krakowa w kierunku północnym i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do miasta z gminy Zielonki. Nowa droga łączyć się będzie z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ul. Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej.

Projekt miasta i województwa  

Budowa Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek, to wspólny projekt Miasta Kraków i Województwa Małopolskiego. Instytucją wiodącą odpowiedzialną za realizację kontraktu z wykonawcą: firmą STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Natomiast za krakowski odcinek odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich. Zgodnie z planem, zadanie ma zostać zrealizowane jeszcze w tym roku.

Warto też wiedzieć, że krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej, czyli zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem ZIM linią tramwajową do Górki Narodowej.

Nowa droga i łącznik

W ramach powyższego zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikiem i ścieżkami rowerowymi.

Postanie też łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.

Projekt zakłada również przebudowę i budowę systemu odwadniającego z odprowadzeniem wód opadowych do odbiorników wraz z niezbędnymi urządzeniami. Dzięki temu poprawić ma się także  infrastruktura dla transportu zbiorowego, poprzez wybudowanie zatok dla autobusów. Tam gdzie jest to konieczne powstaną ekrany akustyczne.

20 milionów zł z UE

Zadanie zyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Na krakowską część tego przedsięwzięcia, którego wartość oszacowano na blisko 72 mln zł, przekazana zostanie unijna dotacja w wysokości prawie 20 mln zł.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2025