Grupa Kapitałowa PGE, odpowiedzialna za wytwarzanie ponad 40 proc. energii elektrycznej w Polsce, jest przygotowana na zagrożenie koronawirusem i zapewnia nieprzerwane dostawy energii elektrycznej i ciepła. Również PGNiG podejmuje działania mające zagwarantować stałe dostawy gazu.

Oddziały produkcyjne GK PGE mają opracowane i weryfikowane na bieżąco plany funkcjonowania przy ponadstandardowej absencji pracowników, a jej zakłady, jako strategiczne z punktu widzenia utrzymania niezakłóconej produkcji i dostaw energii elektrycznej i ciepła, są w stałym kontakcie z lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za monitorowanie sytuacji w kraju i wszystkich lokalizacjach jednostek należących do Grupy. Pewne i stabilne dostawy prądu i ciepła do odbiorców nie są więc zagrożone. Spółka informuje także, że jest gotowa zwiększyć w razie potrzeby produkcję Elektrowni Bełchatów do ponad 100 tys. MWh na dobę i Elektrowni Opole do ok. 72 tys. MWh na dobę.

Należąca do Grupy Kapitałowej PGNiG Polska Spółka Gazownictwa – Narodowy Operator Systemu Dystrybucji Gazu Ziemnego informuje, że podejmuje działania, aby dostawy gazu do ponad 7 mln odbiorców w całym kraju nie były zagrożone i odbywały się w sposób ciągły i bezpieczny. PSG wdrożyła system pracy zdalnej dla części pracowników i zapewniła środki bezpieczeństwa dla tych, którzy utrzymują ciągłość dyżurów we wszystkich kluczowych jednostkach, m.in. w Centralnej Dyspozycja Gazu i Pogotowiu Gazowym. Specjalnie powołany zespół na bieżąco monitoruje i wdraża kolejne procedury w celu zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego Polski.

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym zmieniają się natomiast zasady obsługi interesantów. Firmy energetyczne ograniczają pracę biur obsługi klientów lub je zamykają. Zachęcają do kontaktów przez Internet, telefon lub pocztę.

Decyzję o zamknięciu biur podjął dostawca gazu PGNiG, wszystkie 32 biura zamknęła poznańska Enea, PGE Obrót skróciła pracę swoich biur obsługi klientów do pięciu godzin dziennie, klienci spółki PGE Dystrybucja do 27 marca obsługiwani będą tylko telefonicznie, pocztowo lub elektronicznie, katowicki Tauron informuje, że punkty obsługi klienta działają w formie dziennika podawczego, a gdańska Energa ogranicza liczbę osób, które mogą przebywać w tym samym czasie w jej salonach.

Natomiast PKN Orlen przypomina, że na wszystkich stacjach można płacić przez aplikację Orlen Pay bezpośrednio przy dystrybutorze. Koncern zapewnia, że regularnie dezynfekuje stacje. Dla pracowników i klientów dostępne będą środki dezynfekujące, a przy dystrybutorach – jednorazowe rękawiczki.

Koronawirus COVID-19 i gospodarka komunalna:

Odbiór odpadów a koronawirus. Gospodarka odpadami musi być priorytetem

Wodociągi zawieszają odczyty wodomierzy i ograniczają kontakt z klientami

PSZOK-i nie odbierają odpadów z powodu koronawirusa

Koronawirus zabija branżę targową. Firmom grozi bankructwo

Koronawirus. Miasta wdrażają środki bezpieczeństwa w komunikacji miejskiej

Wodociągi zapewniają: nie będzie przerw w dostawie wody

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj